TBWA et Nissan font le show au Brussel Motor Show avec une innovation 3D

Le Brussels Motor Show (BMS) est l'un des plus grands salons automobiles d'Europe, comptant près de 500.000 visiteurs lors de sa dernière édition. Les différents constructeurs automobiles présents tentent d'attirer l'attention des passants avec de grands stands, des animations spectaculaires et de belles voitures.

«Cette année, nous avons voulu aller un peu plus loin. Puisque Nissan est synonyme d'innovation, nous avons voulu explorer des moyens novateurs pour inviter les gens à se rendre sur notre stand », explique Rémy Le Gall (Marketing Director Nissan BELUX). Une collaboration étroite entre Nissan United Belgium et Nissan United AMIEO a permis de créer un panneau d'affichage 3D captivant sur le stand Nissan.

« Nous ne pouvions plus profiter du simple effet nouveauté d’un écran 3D, il était nécessaire d’avoir une expression créative originale » expliquent Carl Harborg et Philippe Rachel (Executive Creative Directors de Nissan United AMIEO).

« L’installation est un écran LED de près de 12 mètres sur 3 mètres. On y découvre comment des câbles de recharge de véhicules électriques tentent d'attraper un Nissan Qashqai, équipé de la technologie e-POWER. Une poursuite automobile classique, mais avec un twist. Il a fallu 40 jours pour la production et 20 jours pour le rendu de toutes les images » dit Steven Janssens (Creative Director Nissan United Belgium/ TBWA Belgique).

« Il ne s'agit pas seulement de beaux graphiques, nous voulions expliquer que Nissan e-POWER, c'est la conduite électrifiée sans besoin de charge. C'était un projet passionnant et nous sommes impatients de voir comment le public va réagir », conclut Lucía Chavez Paz (Marketing Communications Manager).

 

L’écran 3D peut être vu au stand NISSAN sur le BMS, Palais 7, du 13 au 22 janvier.

 

 

 


Creditlist Creditlist.docx - 13 KB

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium