TBWA et Nissan font le show au Brussel Motor Show avec une innovation 3D

Le Brussels Motor Show (BMS) est l'un des plus grands salons automobiles d'Europe, comptant près de 500.000 visiteurs lors de sa dernière édition. Les différents constructeurs automobiles présents tentent d'attirer l'attention des passants avec de grands stands, des animations spectaculaires et de belles voitures.

«Cette année, nous avons voulu aller un peu plus loin. Puisque Nissan est synonyme d'innovation, nous avons voulu explorer des moyens novateurs pour inviter les gens à se rendre sur notre stand », explique Rémy Le Gall (Marketing Director Nissan BELUX). Une collaboration étroite entre Nissan United Belgium et Nissan United AMIEO a permis de créer un panneau d'affichage 3D captivant sur le stand Nissan.

« Nous ne pouvions plus profiter du simple effet nouveauté d’un écran 3D, il était nécessaire d’avoir une expression créative originale » expliquent Carl Harborg et Philippe Rachel (Executive Creative Directors de Nissan United AMIEO).

« L’installation est un écran LED de près de 12 mètres sur 3 mètres. On y découvre comment des câbles de recharge de véhicules électriques tentent d'attraper un Nissan Qashqai, équipé de la technologie e-POWER. Une poursuite automobile classique, mais avec un twist. Il a fallu 40 jours pour la production et 20 jours pour le rendu de toutes les images » dit Steven Janssens (Creative Director Nissan United Belgium/ TBWA Belgique).

« Il ne s'agit pas seulement de beaux graphiques, nous voulions expliquer que Nissan e-POWER, c'est la conduite électrifiée sans besoin de charge. C'était un projet passionnant et nous sommes impatients de voir comment le public va réagir », conclut Lucía Chavez Paz (Marketing Communications Manager).

 

L’écran 3D peut être vu au stand NISSAN sur le BMS, Palais 7, du 13 au 22 janvier.

 

 

 


Creditlist Creditlist.docx - 13 KB

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium