TBWA et Telenet montrent combien les gens et la technologie peuvent être beaux.

C'est beau tout ce que la technologie permet de faire aujourd'hui. Tout le monde est d'accord à ce propos. Mais la technologie devient encore plus belle lorsque les gens l'utilisent à bon escient. Telle est, du moins, la philosophie sur laquelle repose la nouvelle campagne de TBWA pour Telenet.

Dans une série de spots courts et uniques, nous partons littéralement d’un élément de technologie pour ensuite découvrir, dans la vie réelle, ce que les gens en font. Ainsi, une immense baleine se révèle être l'app de méditation d'une puéricultrice. Un tigre qui fait du surf devient le sujet d'un sneaker artist. La danse d’un petit chien sur Tiktok se transforme en chorégraphie de danseur·ses classiques. Et à travers des filtres sur Instagram, nous comprenons ce qu'est la véritable beauté. Oui, c'est incroyable tout ce qu'on peut faire. Mais c’est encore mieux quand c’est vous qui le faites. 

Cette campagne 360, qui réunit Telenet et Telenet Business, se décline de la même manière visuelle pour les produits de connectivité correspondants ONE et CLIC. Musicalement aussi, on reste dans le même monde. Puisque chaque spot a sa propre interprétation du titre Big Dreams, du groupe hip-hop belge blackwave.

Inge Debremaecker, Communication Manager Connectivity de Telenet, nous explique que "pour la première fois, les marques Telenet et Telenet Business, ainsi que nos différents produits, sont réunis dans une seule et même campagne. Et au lieu d'avoir créé un grand spot qui inclurait toutes les facettes de notre marque, nous avons préféré de petits formats. Chaque spot affiche son propre caractère, et montre dans toute sa beauté combien les gens et la technologie peuvent être beaux. Telenet tout craché."

 

 

Videos: 

 

 

---------------------------------------------------------

Charlotte Smedts (TBWA)

Anneleen Coppens (TBWA Reputation)

Inge Debremaecker (Telenet)

Contactez-nous
Charlotte Smedts
Charlotte Smedts
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium