TBWA Group lanceert « Disruption Works »,  een adviesbureau voor  « Creative Business Strategy »

TBWA Group lanceert « Disruption Works », een adviesbureau voor « Creative Business Strategy »

Donderdag 22 mei 2014 — Nieuwe technologieën hebben het gedrag van consumenten en markten ingrijpend veranderd. Bedrijven die willen overleven en duurzaam groeien, moeten inspelen op die veranderingen of er zelfs op vooruitlopen. Dat kan alleen door zichzelf opnieuw uit te vinden. • In 2013 mocht TBWA samen met Telenet een unieke uitdaging tackelen: hoe breek je binnen in de mobiele telecommarkt, die volledig is ingenomen door 3 spelers? Een markt die de consument in de war brengt met complexe tariefplannen en promoties? Samen tekenden Telenet en TBWA een nieuwe business-strategie uit: King & Kong. Die samenwerking leverde Telenet in recordtempo 600.000 nieuwe klanten op. Deze succesvolle methode om nieuwe, creatieve business- strategieën te ontwikkelen, wil TBWA nu graag aanbieden aan al zijn klanten. • Disruption Works is een adviesbureau dat creativiteit en business bijeenbrengt. Alles start met een grondige analyse van de business-omgeving. Welke conventies beheersen de markt? Aan welke nieuwe, vaak nog onbewuste consumentenbehoeften gaat die markt voorbij? • Disruption Works start vandaag met een gevarieerd team van creatieven en business-strategen. Deze multidisciplinaire mix is uniek in België.

Disruption Works is ontstaan door te werken op klanten. Het project kreeg immers ‘hands-on’ vorm door strategen, creatieven en het managementteam van de klant te laten samenwerken, aangestuurd door de strategische denkmethode ‘Disruption’.

« Disruption[1] is een echt TBWA paradepaardje. Een uniek concept dat onze klanten weten te smaken. Bij één van die klanten leidde die methode tot een strategische samenwerking op een hoger niveau. In plaats van het productaanbod aan te passen aan de markt, brachten we eerst de conventies in kaart, om de markt daarna helemaal te hertekenen. Samen met verschillende Telenet teams konden we zo een baanbrekende business-strategie uitstippelen. King & Kong was geboren en meteen goed voor een revolutie in de markt van de mobiele telefonie. Dat leverde Telenet in recordtempo zo’n 600.000 nieuwe klanten op » verklaart Bert Denis, Partner bij Disruption Works.

Disruption Works is geen creatief bureau en ook geen strategisch consultancy agentschap. « Disruption Works bundelt de krachten van deze 2 disciplines.  In nauwe samenwerking met de klant stippelen we een creatieve business- strategie uit. Het doel is om nieuwe strategische pistes uit te zetten. Die moeten een onderneming toelaten zichzelf en zijn markt opnieuw uit te vinden en zo een duurzame toekomst uit te bouwen. Door conventies in vraag te stellen en in te spelen op de nieuwe behoeften, zelfs nog voor de consument zich daar zelf bewust van is, zet een bedrijf zich opnieuw succesvol op de kaart. » zegt Xavier Laoureux, Partner bij Disruption Works.

Disruption Works combineert 3 sterke punten van de TBWA Group:
- de creativiteit die voortvloeit uit de Disruption-methode;
- de multidisciplinaire aanpak van de teams met strategen, creatieven en technische specialisten;
- en de consequente focus op de verlangens en behoeftes van de consument.

Hieraan voegt Disruption Works haar business expertise toe om het strategisch idee in een economisch model te gieten.

Elke project resulteert in een nauwgezet actieplan.  Ook voor de implementatie kan mee worden gezorgd. Disruption Works werkt op projectbasis.  De looptijd van een project is ongeveer 8 tot 12 weken.

Met Disruption Works zet de TBWA Group een nieuwe stap om haar missie nog sterker in te vullen: groei creëren voor haar klanten. « Onze groep focust zich doelbewust op het ontwikkelen van ideeën “that give our clients a bigger share of the future”. Met Disruption Works willen we het zakelijk potentieel van die ideeën duidelijker aflijnen en die van A tot Z realiseerbaar maken » verduidelijkt Kris Govaerts, CEO van de TBWA Group.

Disruption Works bestaat vandaag ook al in New-York, Berlijn en Parijs.

[1] Ontwikkeld in 1996 door Jean Marie Dru, Chairman van TBWA Worldwide

Beide partners, Bert Denis en Xavier Laoureux