TBWA heft het glas op Lindemans

TBWA heft het glas op Lindemans

TBWA wordt de nieuwe end-to-end communicatie partner van Brouwerij Lindemans. Na een korte pitch met verschillende agencies werd TBWA aangesteld als nieuw lead agency voor het volledige portfolio. The Disruption Company wordt zo de vertrouwde partner van Lindemans voor de volgende jaren, zowel nationaal als internationaal. 

Als iconisch Belgisch merk, was het bedrijf uit Vlezenbeek vooral op zoek naar een lokale partner die hen kon helpen om het huidig portfolio van het merk mee verder uit te bouwen en nieuwe doelgroepen aan te spreken. "In de toekomst wil Lindemans innovatief en creatief blijven omgaan met lambiek, al dan niet in combinatie met hoge gistingsbieren die in een tweede productiesite zullen worden gebrouwen. Geen innovatieve producten zonder vernieuwende communicatie. Met een slimme digitale strategie en een sterk creatief platform wist TBWA ons hiervan te overtuigen" aldus Guillaume Vandooren, Sales & Marketing ​ Manager bij Lindemans. 

Bij het bureau uit Zaventem zijn ze alvast in hun nopjes met de nieuwe klant, vertelt Max Fauconnier, Client Services Director bij TBWA: "Onze samenwerking met Lindemans is een geweldige creatieve en culturele uitdaging. De lambiekbrouwerij is écht een iconisch Belgisch merk. De meeste biermerken zijn voortdurend op zoek naar authenticiteit. Lindemans is anders. Het merk, dat dit jaar haar 200ste verjaardag viert en nog steeds volledig in handen is van de familie Lindemans, heeft geen nood aan nog meer authenticiteit. De uitdaging is net om vanuit die authenticiteit en rijke geschiedenis te bouwen aan een nieuw verhaal dat ook nieuwe generaties aanspreekt. TBWA deelt de enorme ambitie om Lindemans zowel nationaal als internationaal verder op de kaart te zetten.

De samenwerking is al van start gegaan. De eerste campagnes worden in het najaar gelanceerd. 

 

Persbericht Persbericht-LindemansXTBWA.docx - 14 KB
Max Fauconnier

 

 

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium