TBWA heft het glas op Lindemans

TBWA wordt de nieuwe end-to-end communicatie partner van Brouwerij Lindemans. Na een korte pitch met verschillende agencies werd TBWA aangesteld als nieuw lead agency voor het volledige portfolio. The Disruption Company wordt zo de vertrouwde partner van Lindemans voor de volgende jaren, zowel nationaal als internationaal. 

Als iconisch Belgisch merk, was het bedrijf uit Vlezenbeek vooral op zoek naar een lokale partner die hen kon helpen om het huidig portfolio van het merk mee verder uit te bouwen en nieuwe doelgroepen aan te spreken. "In de toekomst wil Lindemans innovatief en creatief blijven omgaan met lambiek, al dan niet in combinatie met hoge gistingsbieren die in een tweede productiesite zullen worden gebrouwen. Geen innovatieve producten zonder vernieuwende communicatie. Met een slimme digitale strategie en een sterk creatief platform wist TBWA ons hiervan te overtuigen" aldus Guillaume Vandooren, Sales & Marketing ​ Manager bij Lindemans. 

Bij het bureau uit Zaventem zijn ze alvast in hun nopjes met de nieuwe klant, vertelt Max Fauconnier, Client Services Director bij TBWA: "Onze samenwerking met Lindemans is een geweldige creatieve en culturele uitdaging. De lambiekbrouwerij is écht een iconisch Belgisch merk. De meeste biermerken zijn voortdurend op zoek naar authenticiteit. Lindemans is anders. Het merk, dat dit jaar haar 200ste verjaardag viert en nog steeds volledig in handen is van de familie Lindemans, heeft geen nood aan nog meer authenticiteit. De uitdaging is net om vanuit die authenticiteit en rijke geschiedenis te bouwen aan een nieuw verhaal dat ook nieuwe generaties aanspreekt. TBWA deelt de enorme ambitie om Lindemans zowel nationaal als internationaal verder op de kaart te zetten.

De samenwerking is al van start gegaan. De eerste campagnes worden in het najaar gelanceerd. 

 

Persbericht

DOCX - 14 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact