TBWA heft het glas op Lindemans
27 juli 2022
TBWA wordt de nieuwe end-to-end communicatie partner van Brouwerij Lindemans. Na een korte pitch met verschillende agencies werd TBWA aangesteld als nieuw lead agency voor het volledige portfolio. The Disruption Company wordt zo de vertrouwde partner van Lindemans voor de volgende jaren, zowel nationaal als internationaal.
Als iconisch Belgisch merk, was het bedrijf uit Vlezenbeek vooral op zoek naar een lokale partner die hen kon helpen om het huidig portfolio van het merk mee verder uit te bouwen en nieuwe doelgroepen aan te spreken. "In de toekomst wil Lindemans innovatief en creatief blijven omgaan met lambiek, al dan niet in combinatie met hoge gistingsbieren die in een tweede productiesite zullen worden gebrouwen. Geen innovatieve producten zonder vernieuwende communicatie. Met een slimme digitale strategie en een sterk creatief platform wist TBWA ons hiervan te overtuigen" aldus Guillaume Vandooren, Sales & Marketing Manager bij Lindemans.
Bij het bureau uit Zaventem zijn ze alvast in hun nopjes met de nieuwe klant, vertelt Max Fauconnier, Client Services Director bij TBWA: "Onze samenwerking met Lindemans is een geweldige creatieve en culturele uitdaging. De lambiekbrouwerij is écht een iconisch Belgisch merk. De meeste biermerken zijn voortdurend op zoek naar authenticiteit. Lindemans is anders. Het merk, dat dit jaar haar 200ste verjaardag viert en nog steeds volledig in handen is van de familie Lindemans, heeft geen nood aan nog meer authenticiteit. De uitdaging is net om vanuit die authenticiteit en rijke geschiedenis te bouwen aan een nieuw verhaal dat ook nieuwe generaties aanspreekt. TBWA deelt de enorme ambitie om Lindemans zowel nationaal als internationaal verder op de kaart te zetten.
De samenwerking is al van start gegaan. De eerste campagnes worden in het najaar gelanceerd.
Persbericht
DOCX - 14 Kb