TBWA herlanceert BASE met vloeibare campagne

TBWA won afgelopen zomer het budget van BASE. En vandaag zien we daar het eerste resultaat van. De eerste campagne is meteen een heuse herlancering van BASE, dat met een nieuw product de telecom-markt nog eens wil wakker schudden.

Gedaan met hokjesdenken, dachten TBWA en  BASE. Daarom lanceren ze deze week het eerste abonnement zonder vast aantal gigabytes, belminuten en sms’en. Het nieuwe tariefplan past zich helemaal automatisch aan de gebruiker aan. Deze maand eens veel bellen en amper surfen, de volgende maand net omgekeerd? Dat kan, iedereen kan z’n vast maandelijks bedrag opgebruiken zoals hij dat wil. Het abonnement evolueert mee. En wat je over hebt, neem je mee naar de maand erna. “Dat maakt het tariefplan is als het ware vloeibaar,” verduidelijkt Jeroen Bostoen, Creatief Directeur bij TBWA.

En dat is meteen de basisgedachte van de bijbehorende campagne. “We wilden graag een nieuwe visuele wereld creëren, uniek voor ons product,” gaat Jeroen Bostoen verder. Die nieuwe wereld visualiseert echt het product : een constant bewegend en veranderend geheel, afgestemd op wat de gebruiker nodig heeft. Zo zien we een vloeibaar profiel Based on Toon, Based on Mehdi, Based on An, etc. Based on elke Belg, eigenlijk.

Op radio werkt de campagne met spots die telkens gericht zijn op één enkele persoon. Aan de hand van hun échte, persoonlijke verhaal ontdekken we hoe handig zo’n vloeibaar abonnement wel is...

De campagne loopt in cinema, tv, radio, outdoor en social. In oktober volgt al meteen een grote activatie.

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 192 Kb

Radio spot Base 30s Daan

MP3 - 1.1 Mb

Radio spot Base 30s Mehdi

MP3 - 1.1 Mb

Radio spot Base 30s Wout

MP3 - 1.1 Mb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact