TBWA laat burgers rocken bij McDonald’s
9 december 2014
The Meatlove is een nieuwe hamburger die McDonald’s in België lanceert. TBWA creëerde een geïntegreerde campagne die stevig rockt, en werkte daarvoor samen met Get Off My Shoes, een jonge Belgische band.
9 december lanceert McDonald’s een nieuwe premium hamburger: een perfecte mix van klassieke ingrediënten, van een stevig stuk rundsvlees tot een heerlijke smokey saus om je smaakpapillen te doen rocken. Alles wat je verwacht van een stevige burger, zonder veel extra tralalaatjes. Hell Yeah. Net zoals een goede rocksong. Hier is The Meatlove burger.
De lanceringscampagne van TBWA doet de Meatlove helemaal rocken. De TV-commercial van een burger die zo heet, speelt zich uiteraard af in een opnamestudio, en voor de soundtrack werd er samengewerkt met de opkomende indie-rockband Get Off My Shoes. Die jongens bewerkten een song van hun nieuwe CD voor de spot, en er werd meteen ook een making-of gedraaid voor op de facebookpagina’s van McDonald’s en de band.
Bovendien brengt Get Off My Shoes op 11 december ook een live showcase in het McDonald’s-Restaurant van Leuven.
De TV spots zijn vanaf 9 december te zien op alle grote commerciële zenders alsook op Youtube en op Facebook. De making of video is te bezichtigen op het FB kanaal van McDonald’s & Get Off My Shoes.