TBWA laat burgers rocken bij McDonald’s

The Meatlove is een nieuwe hamburger die McDonald’s in België lanceert. TBWA creëerde een geïntegreerde campagne die stevig rockt, en werkte daarvoor samen met Get Off My Shoes, een jonge Belgische band.

9 december lanceert McDonald’s een nieuwe premium hamburger: een perfecte mix van klassieke ingrediënten, van een stevig stuk rundsvlees tot een heerlijke smokey saus om je smaakpapillen te doen rocken. Alles wat je verwacht van een stevige burger, zonder veel extra tralalaatjes. Hell Yeah. Net zoals een goede rocksong.  Hier is The Meatlove burger.

De lanceringscampagne van TBWA doet de Meatlove helemaal rocken. De TV-commercial van een burger die zo heet, speelt zich uiteraard af in een opnamestudio, en voor de soundtrack werd er samengewerkt met de opkomende indie-rockband Get Off My Shoes. Die jongens bewerkten een song van hun nieuwe CD voor de spot, en er werd meteen ook een making-of gedraaid voor op de facebookpagina’s van McDonald’s en de band.

Bovendien brengt Get Off My Shoes op 11 december ook een live showcase in het McDonald’s-Restaurant van Leuven.

De TV spots zijn vanaf 9 december te zien op alle grote commerciële zenders alsook op Youtube en op Facebook.  De making of video is te bezichtigen op het FB kanaal van McDonald’s & Get Off My Shoes.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels