TBWA laat burgers rocken bij McDonald’s

The Meatlove is een nieuwe hamburger die McDonald’s in België lanceert. TBWA creëerde een geïntegreerde campagne die stevig rockt, en werkte daarvoor samen met Get Off My Shoes, een jonge Belgische band.

9 december lanceert McDonald’s een nieuwe premium hamburger: een perfecte mix van klassieke ingrediënten, van een stevig stuk rundsvlees tot een heerlijke smokey saus om je smaakpapillen te doen rocken. Alles wat je verwacht van een stevige burger, zonder veel extra tralalaatjes. Hell Yeah. Net zoals een goede rocksong.  Hier is The Meatlove burger.

De lanceringscampagne van TBWA doet de Meatlove helemaal rocken. De TV-commercial van een burger die zo heet, speelt zich uiteraard af in een opnamestudio, en voor de soundtrack werd er samengewerkt met de opkomende indie-rockband Get Off My Shoes. Die jongens bewerkten een song van hun nieuwe CD voor de spot, en er werd meteen ook een making-of gedraaid voor op de facebookpagina’s van McDonald’s en de band.

Bovendien brengt Get Off My Shoes op 11 december ook een live showcase in het McDonald’s-Restaurant van Leuven.

De TV spots zijn vanaf 9 december te zien op alle grote commerciële zenders alsook op Youtube en op Facebook.  De making of video is te bezichtigen op het FB kanaal van McDonald’s & Get Off My Shoes.

Persbericht-Meatlove.docx

DOCX - 166 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact