TBWA laat studenten al het werk doen voor Telenet

Studenten zijn altijd op zoek naar extra zakgeld, dat is algemene kennis. Dat ze daarvoor vaak k*tjobs aannemen, is ook geen geheim. Om daar (een beetje) verandering in te brengen, lanceerden TBWA en Telenet aan het begin van het academiejaar de Kotjobs. Het concept is simpel: maak reclame voor het studenteninternet van Telenet en verdien tot € 15 (in de vorm van Takeaway-vouchers). Bye-bye instant noedels!

Voor de campagne, die nog tot 6 oktober loopt op social, Spotify en OOH, werden dit keer dus geen professionele modellen of radiostemmen ingezet, maar echte studenten. Zo doet de landingspagina van het studenteninternet ook dienst als vacaturepagina, waar je jobs vindt als Postermodel, Micro-influencer (inclusief Instagram filter), Voice-over of Twitch Streamer. Een persbericht schrijven stond dan weer niet op de lijst, helaas.

Als grote afsluiter opent Telenet ook interimkantoren (“de Kotjob Shop”) op verschillende studentenfestivals in Gent, Antwerpen, Hasselt en Leuven. Hier kunnen studenten gratis pintjes verdienen door rond te lopen met een sandwichbord met daarop de promo, hun hoofd op de poster te zetten, en nog veel meer.

Zelf reclame maken voor Telenet in ruil voor Takeaway-vouchers kan nog tot 6 oktober!

 

Radio 1 - Felix

MP3 - 940 Kb

Radio 2 - Lorina

MP3 - 940 Kb

Radio 3 - Chloé

MP3 - 940 Kb

Radio 4 - Hidde

MP3 - 627 Kb

Persbericht

DOCX - 16 Kb

Credit list

DOCX - 77 Kb

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact