TBWA laisse les étudiants faire tout le boulot pour Telenet

TBWA laisse les étudiants faire tout le boulot pour Telenet

C'est bien connu : les étudiants sont toujours à la recherche d'argent de poche. Le fait qu'ils acceptent souvent des jobs qui n’ont pas trop la cote pour gagner des sous n'est pas un secret non plus. Pour changer (un peu) la donne, TBWA et Telenet ont lancé les 'Jobs offre Kot' dès la rentrée. L'idée est simple : faites de la pub pour l'internet étudiant de Telenet et gagnez jusqu’à 15€ (sous forme de bons Takeaway). Bye bye, les nouilles instantanées !

Ainsi, pour la campagne, qui se décline jusqu’au 6 octobre sur les réseaux sociaux, sur Spotify et en affichage, ce ne sont pas des mannequins professionnels ou des voix radio qui sont mis en avant cette fois-ci, mais bien de vrais étudiants. La page d'accueil de l'internet étudiant de Telenet sert de page de recrutement, où vous pouvez trouver des jobs en tant que mannequin poster, micro-influenceur (avec un filtre Instagram), voix off ou streamer Twitch. Hélas, la rédaction d'un communiqué de presse ne figurait pas sur la liste.

Enfin, Telenet a également ouvert des agences d'intérim lors de différents festivals estudiantins à Gand, Anvers, Hasselt et Leuven. Les étudiants pouvaient y boire des chopes gratuites à condition de faire l’homme-sandwich avec des panneaux expliquant la promo, ou de prêter leur tête pour l’affiche, etc.

Vous avez jusqu’au 6 octobre pour faire de la pub pour Telenet en échange de bons Takeaway !


Communiqué de presse Communiqué de presse.docx - 23 KB Credit list Credit list .docx - 77 KB

 

 

 

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium