TBWA lanceert eerste editie van NIGHTSHIFT

TBWA lanceert eerste editie van NIGHTSHIFT

It’s what you do in the dark that puts you in the light. Met deze iconische slogan van Under Armour trapte TBWA vorige week de eerste editie van NIGHTSHIFT op gang. Bij het vallen van de avond verzamelden 14 laatstejaars reclamestudenten van LUCA School of Arts aan het nieuwe gebouw van TBWA Belgium. Want wanneer de laatste TBWA’er het licht uitdeed, was het hun moment om te schitteren. Eén nacht. Eén briefing. En heel veel energy drinks. Op het nachtelijk programma? Pizzabriefing om 19u, espresso reviews doorheen de nacht en ’s ochtends breakfast presentation met de klant.

Met een heldere briefing voor de lancering van een nieuwe Streamz-serie doken de studenten de nacht in. Klaar voor een mengeling van gezonde stress en ongezonde hoeveelheden koffie en snoep. “De ultieme relatietest voor jou en je reclamepartner. Maar wel een heel leerrijke ervaring. Het voelde aan alsof we part of the team waren.”, vat studente Flo Revis haar NIGHTSHIFT samen. De studenten werden natuurlijk niet aan hun nachtelijk lot overgelaten. Een nachtploeg van ervaren TBWA’ers stond paraat om hen door het donker te begeleiden naar de meest schitterende ideeën.

De wallen spraken voor zich, maar de presentaties ook. “Ze worden wel eens de woke generation genoemd, en dat hebben ze bewezen. Met nog geen één uur slaap lagen er toch frisse ideeën en heldere inzichten”, aldus Creative Director Thomas Driesen.” Ook Isabelle Maselis, head of branding & marketing Streamz was ’s ochends aangenaam verrast. “Het is altijd fijn om samen met de doelgroep te creeëren op campagnes die echt op hen gericht zijn. En als ze er na zo’n nacht daar in slagen, kan ik op mijn beide oren slapen.”

Deze eerste editie van NIGHSTHIFT is nog maar het begin. “Een aantal keer per jaar willen we onze deuren ’s nachts opzetten voor jonge creatievelingen. Het bureau is dan helemaal van hen. En waarom eens geen verschillende creatieve disciplines mengen en kijken wat er ’s ochtends uitkomt?” oppert Executive Creative Director Jeroen Bostoen. Wordt sowieso vervolgd.

Contacteer ons
Anneleen Coppens
Anneleen Coppens
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium