TBWA lanceert eerste editie van NIGHTSHIFT

It’s what you do in the dark that puts you in the light. Met deze iconische slogan van Under Armour trapte TBWA vorige week de eerste editie van NIGHTSHIFT op gang. Bij het vallen van de avond verzamelden 14 laatstejaars reclamestudenten van LUCA School of Arts aan het nieuwe gebouw van TBWA Belgium. Want wanneer de laatste TBWA’er het licht uitdeed, was het hun moment om te schitteren. Eén nacht. Eén briefing. En heel veel energy drinks. Op het nachtelijk programma? Pizzabriefing om 19u, espresso reviews doorheen de nacht en ’s ochtends breakfast presentation met de klant.

Met een heldere briefing voor de lancering van een nieuwe Streamz-serie doken de studenten de nacht in. Klaar voor een mengeling van gezonde stress en ongezonde hoeveelheden koffie en snoep. “De ultieme relatietest voor jou en je reclamepartner. Maar wel een heel leerrijke ervaring. Het voelde aan alsof we part of the team waren.”, vat studente Flo Revis haar NIGHTSHIFT samen. De studenten werden natuurlijk niet aan hun nachtelijk lot overgelaten. Een nachtploeg van ervaren TBWA’ers stond paraat om hen door het donker te begeleiden naar de meest schitterende ideeën.

De wallen spraken voor zich, maar de presentaties ook. “Ze worden wel eens de woke generation genoemd, en dat hebben ze bewezen. Met nog geen één uur slaap lagen er toch frisse ideeën en heldere inzichten”, aldus Creative Director Thomas Driesen.” Ook Isabelle Maselis, head of branding & marketing Streamz was ’s ochends aangenaam verrast. “Het is altijd fijn om samen met de doelgroep te creeëren op campagnes die echt op hen gericht zijn. En als ze er na zo’n nacht daar in slagen, kan ik op mijn beide oren slapen.”

Deze eerste editie van NIGHSTHIFT is nog maar het begin. “Een aantal keer per jaar willen we onze deuren ’s nachts opzetten voor jonge creatievelingen. Het bureau is dan helemaal van hen. En waarom eens geen verschillende creatieve disciplines mengen en kijken wat er ’s ochtends uitkomt?” oppert Executive Creative Director Jeroen Bostoen. Wordt sowieso vervolgd.

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Anneleen Coppens


Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact