TBWA lanceert nieuwe branded content-afdeling TBWA\Serial, onder leiding van Geert Dewaele

Reclamebureau TBWA lanceert een nieuw initiatief om klanten te helpen om nog beter te communiceren met hun consumenten. TBWASerial wordt het eerste volwaardig geïntegreerde Belgische branded content agency.  De nieuwe afdeling van TBWA zal voor grote merken video- en televisieformats bedenken en produceren, die consumenten en merken dichter bij elkaar brengen.

De mediawereld verandert aan een verschroeiend tempo. Consumenten kijken alsmaar minder lineaire televisie en nieuwe digitale platformen verdringen stilaan de traditionele mediaspelers. De digitalisering verplicht merken om niet alleen op die platformen te adverteren, ook de manier van communicatie ondergaat een metamorfose. Merken die doeltreffend willen communiceren moeten ook verhalen vertellen die hun consumenten echt willen zien en delen. Ze moeten weten wat er in de wereld van hun consumenten leeft en hoe ze daar ook mee deel van kunnen uitmaken. Zo worden merken ook zelf mediaproducenten.

TBWA\Serial is het antwoord van TBWA op deze belangrijke mindshift. We gaan voor onze klanten zelf verhalen en entertainment maken die hun consumenten echt willen zien. Daarvoor richten we een geïntegreerde redactie op die aantrekkelijke video- en televisieformats voor merken bedenkt, produceert en verspreidt. De focus ligt op branded content die bruggen bouwt tussen het leven van de consument en de wereld van het merk. Iconische merken als Nike of Redbull bewijzen dat deze aanpak heel succesvol kan zijn. Maar dan wel op voorwaarde dat branded content ook echt deel uitmaakt van de volledige marketingstrategie van merken en het zich ook inbedt in de cultuur van consumenten. TBWA monitort voortdurend wat er in de internationale en lokale samenleving beweegt en verandert, en wil die kennis ook inzetten om zijn klanten nog sterker te laten groeien via een doordachte branded contentstrategie. 

TBWA\Serial zal worden geleid door Geert Dewaele, die de overstap maakt uit de mediawereld. Geert stond bij de VRT aan de wieg van Iedereen Beroemd, het dagelijkse human interestprogramma op één, dat dagelijkse meer dan een miljoen kijkers aan het televisiescherm kluistert. Nu gaat hij samen met een team van creatief talent binnen TBWA en vernieuwende televisiemakers aan de slag om sterke content te maken binnen de leefwereld van consumenten en merken.

 

Voor meer informatie: 

Geert Dewaele, Content Director TBWA\Serial - geert.dewaele@tbwa.be - 0477/87.13.42
Sylvie Dewaele, Media Arts Director TBWA - sylvie.dewaele@tbwa.be - 0477/47.89.76
Kris Govaerts, CEO TBWA - kris.govaerts@tbwa.be - 0478/48.61.96

Logo

MOV - 159 Mb

Logo

MOV - 31 Mb

Geert Dewaele

Content Director TBWA\Serial

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met