TBWA lanceert Whoppa voor Telenet: een nieuwe plezante totaalbeleving voor alles wat digitale technologie betreft.

Surfen bellen, tv-kijken: 't loopt steeds meer door elkaar. Daarom zegt Telenet zijn klassieke Shakes vaarwel en lanceert ze Whoppa: één nieuw totaalpakket waarin alles is ondergebracht, en alles beter dan ooit op elkaar is afgestemd: surfen op je telefoon, tv-kijken op je computer, bellen met je smartphone vanop je vaste lijn, allemaal geen probleem. Na King & Kong wil Telenet de markt hiermee opnieuw vereenvoudigen: geen honderden combinaties, packs of bundels meer, maar één eenvoudig totaalpakket met een toffe, aanstekelijke naam: Whoppa!

Bij een dergelijke lancering hoort een vernieuwende campagne. Vandaar dat above the line zelfs niet meer over surfen, bellen en tv-kijken wordt gesproken, maar dat Whoppa wordt voorgesteld als een plezante totaalbeleving die naar je toekomt. Met als lijn: straffer, rapper, dikker, doller.

Een zotte bende in print en tv:

Op naar Parijs dus, waar 3D-studio Mécanique aan de slag ging om voor TBWA een wereld van plezier te creëren. Elk onderdeel is net niet wat je ervan verwacht: zo is de olifant roze en komen er vlinders uit zijn slurf, draagt de cheetah een masker enz. Dezelfde elementen die je in de print ziet, komen ook tot leven in een kleurrijke tv-spot waarbij de vrolijke Whoppa-bende naar een voordeur stapt en aanbelt. De affiche, radio en tv starten vanaf maandag 24 juni, de lanceringsdag van Whoppa.

En nu dit alles op radio:

Voor radio mocht Koen Brandt van het Geluidshuis, bekend van de ondertussen al zovele heerlijke hoorspelen, aan het componeren gaan. Met als enige briefing: breng de zotte wereld die naar je toekomt, tot leven. Vanaf het begin was het voor iedereen duidelijk dat de vrolijke stappen van de olifant centraal moesten staan: whop whop whop WHOPPPAAAAA... Het resultaat is een zotte stoet die ook naar je toekomt in 60 seconden, 40 seconden en 30 seconden vanaf 24 juni.

Youtube.com/telenet

Contacteer ons
Valerie Vleminckx TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels