TBWA lanceert Whoppa voor Telenet: een nieuwe plezante totaalbeleving voor alles wat digitale technologie betreft.

Surfen bellen, tv-kijken: 't loopt steeds meer door elkaar. Daarom zegt Telenet zijn klassieke Shakes vaarwel en lanceert ze Whoppa: één nieuw totaalpakket waarin alles is ondergebracht, en alles beter dan ooit op elkaar is afgestemd: surfen op je telefoon, tv-kijken op je computer, bellen met je smartphone vanop je vaste lijn, allemaal geen probleem. Na King & Kong wil Telenet de markt hiermee opnieuw vereenvoudigen: geen honderden combinaties, packs of bundels meer, maar één eenvoudig totaalpakket met een toffe, aanstekelijke naam: Whoppa!

Bij een dergelijke lancering hoort een vernieuwende campagne. Vandaar dat above the line zelfs niet meer over surfen, bellen en tv-kijken wordt gesproken, maar dat Whoppa wordt voorgesteld als een plezante totaalbeleving die naar je toekomt. Met als lijn: straffer, rapper, dikker, doller.

Een zotte bende in print en tv:

Op naar Parijs dus, waar 3D-studio Mécanique aan de slag ging om voor TBWA een wereld van plezier te creëren. Elk onderdeel is net niet wat je ervan verwacht: zo is de olifant roze en komen er vlinders uit zijn slurf, draagt de cheetah een masker enz. Dezelfde elementen die je in de print ziet, komen ook tot leven in een kleurrijke tv-spot waarbij de vrolijke Whoppa-bende naar een voordeur stapt en aanbelt. De affiche, radio en tv starten vanaf maandag 24 juni, de lanceringsdag van Whoppa.

En nu dit alles op radio:

Voor radio mocht Koen Brandt van het Geluidshuis, bekend van de ondertussen al zovele heerlijke hoorspelen, aan het componeren gaan. Met als enige briefing: breng de zotte wereld die naar je toekomt, tot leven. Vanaf het begin was het voor iedereen duidelijk dat de vrolijke stappen van de olifant centraal moesten staan: whop whop whop WHOPPPAAAAA... Het resultaat is een zotte stoet die ook naar je toekomt in 60 seconden, 40 seconden en 30 seconden vanaf 24 juni.

Youtube.com/telenet

Contacteer ons
Valerie Vleminckx TBWA
Valerie Vleminckx TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium