TBWA MAAKT DUBBELZINNIGE CAMPAGNE VOOR KBC ​

Het voornaamste wat mensen interesseert aan hun verzekeringsportefeuille, is het woordje 'portefeuille'. KBC koppelde dat inzicht aan de vaststelling dat heel wat consumenten ongewild en ongeweten dubbel verzekerd zijn. Ze betalen dus te veel.

Het is een campagnethema dat ondertussen al een paar jaar succes oplevert. Al vraagt het elke keer een nieuwe invulling. Dit jaar pakte TBWA origineel uit door te spelen met het medium affichage. Door een uitgekiende planning werden posters onder, boven en naast elkaar geselecteerd en tegen elkaar uitgespeeld. De ene affiche verwijt de andere dat ze overbodig is, "zo overbodig als dubbel verzekerd zijn". Deze situatiehumor werd doorgetrokken in MOF's, in stationsaffiches en in posters aan weerskanten van winkeldeuren. Zelfs op tv verschijnen twee billboards na elkaar, waarvan de ene de andere overbodig vindt. En in het verkeer vraagt een busaffiche of u ook twee keer zou betalen voor dezelfde rit.

Dus waar je ook kijkt, je kan er moeilijk omheen. Misschien toch eens met die verzekeringsmap naar de KBC-verzekeringsagent trekken?

BUS_Sticker_Achterruit_.pdf

PDF - 1.4 Mb

Credits.docx

DOCX - 116 Kb

KBC-romance-man.mp3

MP3 - 820 Kb

KBCromance-vrouw.mp3

MP3 - 822 Kb

TBWA-MAAKT-DUBBELZINNIGE-CAMPAGNE-VOOR-KBC.docx

DOCX - 146 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact