TBWA MAAKT DUBBELZINNIGE CAMPAGNE VOOR KBC

Het voornaamste wat mensen interesseert aan hun verzekeringsportefeuille, is het woordje 'portefeuille'. KBC koppelde dat inzicht aan de vaststelling dat heel wat consumenten ongewild en ongeweten dubbel verzekerd zijn. Ze betalen dus te veel.

Het is een campagnethema dat ondertussen al een paar jaar succes oplevert. Al vraagt het elke keer een nieuwe invulling. Dit jaar pakte TBWA origineel uit door te spelen met het medium affichage. Door een uitgekiende planning werden posters onder, boven en naast elkaar geselecteerd en tegen elkaar uitgespeeld. De ene affiche verwijt de andere dat ze overbodig is, "zo overbodig als dubbel verzekerd zijn". Deze situatiehumor werd doorgetrokken in MOF's, in stationsaffiches en in posters aan weerskanten van winkeldeuren. Zelfs op tv verschijnen twee billboards na elkaar, waarvan de ene de andere overbodig vindt. En in het verkeer vraagt een busaffiche of u ook twee keer zou betalen voor dezelfde rit.

Dus waar je ook kijkt, je kan er moeilijk omheen. Misschien toch eens met die verzekeringsmap naar de KBC-verzekeringsagent trekken?

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels