TBWA maakt McDonald’s nog plezanter voor families

In een familie deel je alles. In een familie ben je nooit alleen. In een familie help je elkaar… De nieuwe TV-campagne van McDonald’s België is een onvervalste ode aan de families van vandaag.

Al jarenlang is het in de sector de gewoonte om ten strijde te trekken met kortingsbonnen, innovaties en promoties. Wat niet altijd even positief uitdraaide voor het imago en de band met het merk … Hoog tijd dus om terug te gaan naar wat eigenlijk de essentie van die business is : het plezier om samen te zijn.

Om te spelen, te internetten, iets te vieren, eens uit te blazen of gewoon voor de fun: er zijn duizend redenen om naar McDonald’s te gaan met heel de familie. Iedereen vindt er zijn ding. Maar het is het plezier om dat moment te delen met elkaar dat het telkens weer uniek maakt.

Dat is in het wezen de boodschap achter deze typisch Belgische tv-campagne gecreëerd door TBWA. Ze toont ons een hedendaagse familie. Een kroostrijk en ongetwijfeld samengesteld gezin. Een familie zoals er zoveel zijn, met haar mooie en minder mooie kantjes, met haar drukte, plezier en gedoe… maar de dingen samen doen maakt alles leuker en makkelijker. Een sympathieke en kleurrijke familie waar iedereen wel bij wil horen. Een familie die er dol op is om samen naar McDonald’s te gaan.

Een charmante, grappige en soms ontroerende film… om eindeloos te zien en opnieuw te zien.

PB---McDonald_s-Family.docx

DOCX - 154 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact