TBWA monte le son pour McDonald’s

McDonald’s Belgique lance un tout nouveau burger : le Meatlove Burger. A cette occasion, TBWA a créé une détonante campagne intégrée en collaboration avec le jeune groupe belge Get Off My Shoes.

Le 9 décembre, McDonald’s lance un nouveau premium burger qui ravira les papilles avec sa combinaison parfaite d’ingrédients classiques : une pièce de bœuf royale recouverte d’une délicieuse sauce au goût fumé. Tout ce que vous pouvez attendre d’un burger gourmand, sans chipotage ni tralala. Hell Yeah. Comme un bon morceau de rock, le Meatlove burger donne la patate (surtout servie avec des frites) !

La campagne de lancement du Meatlove créée par TBWA donne le ton. En effet, le spot TV d’un burger portant un tel nom ne pouvait se dérouler que dans un studio d’enregistrement. La bande son a été réalisée en collaboration avec un jeune groupe belge de Rock Indie : Get Off My Shoes. Le groupe a retravaillé un titre de son nouvel album spécialement pour le spot. Un making-of a également été réalisé pour la page Facebook de McDonald’s et le groupe. Et ce n’est pas tout : pour fêter cette savoureuse collaboration, Get Off My Shoes sera en live showcase le 11 décembre dans le restaurant McDonald’s de Leuven.

Les spots TV seront diffusés sur toutes les grandes chaînes commerciales ainsi que sur Youtube et Facebook. La vidéo du making-of peut être visionnée sur les pages Facebook de McDonald’s & Get Off My Shoes.

 

CP-Meatlove.docx

DOCX - 170 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact