TBWA ne rate aucune seconde avec Play Sports

Pour annoncer le lancement des différents championnats sur Play Sports, TBWA a créé une campagne simple et rafraîchissante. Sous le titre ‘Ne ratez aucune seconde de la nouvelle saison’ ont été regroupés les meilleurs moments des saisons précédentes. Car en sport, chaque seconde compte.

La campagne existe en TV, radio, print et - oui, c’est très malin - sous forme de stories Instagram ! Dans un spot de 30 secondes, nous revenons sur la seconde exacte à laquelle Vincent Kompany a marqué pour la première fois de l’année, au ralenti et avec de nombreux effets. Dans de petits films de 7 secondes, nous découvrons d’autres moments aussi importants : Van Der Poel tombant à genoux à Spa, la spectaculaire chute de Van Kessel à Las Vegas, etc.

Les spots radio poussent plus loin le ton désormais connu de Play Sports, avec différents moments forts – ou faibles – réunis ensemble dans un spot.

Las annonces print, elles, décompose en 24 images une seconde importante de l’année sportive. Et de la même manière, vous pouvez revivre ces moments historiques, image par image, dans les stories Instagram.

Communiqué de presse

PDF - 74 Kb

Credits

PDF - 82 Kb

Radiospot Aerts

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot VanDerPoel

MP3 - 1.1 Mb

Jochen De Greef

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact