TBWA ontwerpt Villa ’84, het 80’s huis van Telenet en Studio Brussel.

Deze week neemt Linde Merckpoel haar intrek in Villa ’84, het huis waar ze een week gaat wonen zoals in haar geboortejaar 1984. Een gezamenlijk project van Studio Brussel en Telenet bedacht door TBWA.

Hoe heeft digitale technologie ons leven beïnvloed? Dat onderzochten Telenet en Studio Brussel in een enquête over de digitale balans. Maar hoe gingen de dingen vroeger ook alweer? Wel, dat gaat Linde Merckpoel deze week aan de lijve ondervinden in Villa ’84, want daar gaat ze een week radio maken zoals in de jaren ‘80.

In het huis moet alle moderne technologie wijken voor een vaste telefoon, een beeldbuis met videorecorder, een cassettespeler en allerlei andere technologie uit de jaren ’80. Smartphones moeten dus aan de deur worden achtergelaten, maar je krijgt er wel een modieus onverantwoorde 80’s outfit voor in de plaats.

Ook het interieur is helemaal natuurlijk helemaal 80’s en werd kamer per kamer tot in de puntjes uitgewerkt. Zo kan je in de ‘game-room’ de beste 80’s games spelen op een originele arcade console. In de keuken vind je het typische keukengerei én eten uit de 80’s. En er is een ‘music-room’ vol lp’s waar de sfeer zo juist zit, dat er probleemloos een New Wave – party kan doorgaan.

Het hele huis staat vol relikwieën uit de jaren ’80 die iedereen ooit wel in zijn eigen living, slaapkamer of bureau heeft gehad. Maar ook de muziek uit de 80’s is overal in het huis aanwezig: douchen doe je bijvoorbeeld onder de ‘Purple Rain shower’ en in de tuin kan je wat jumpen op de ‘Van Halen trampoline’.

Zin gekregen om zelf eens terug te gaan naar ’84? Wel, dat kan! Want vanaf volgende week kan je een overnachting winnen in het huis met je gezin of je vrienden via de Telenet Facebookpagina.

‘Villa’84’ is een onderdeel van de ‘Vollenbak Vooruit’ campagne van Telenet, waarin op de evolutie van technologie en de impact daarvan op ons leven centraal staat.

Alle informatie over het huis vind je op telenet.be of de Telenet Facebookpagina en de 80’s avonturen van Linde kan je elke avond volgen op Studio Brussel en stubru.be

Isabel Broes