TBWA ouvre le McDonald’s de Renaix avec l’aide des fans Facebook

Ce 30 novembre, McDonald’s ouvre à Renaix son 65ème restaurant en Belgique. Pour leur campagne d’ouverture, TBWA et McDonald’s ont décidé de mettre à l’honneur les fans Facebook qui ont soutenu l’ouverture de ce nouveau restaurant.

Un tout nouveau McDonald’s ouvre ses portes demain au Shopping Plazza de Renaix. Un événement attendu par de nombreux fans dans la région. En effet, pour l’ouverture de ce nouveau restaurant, TBWA et McDonald’s ont pu compter sur le soutien d’un groupe Facebook comptant plus de 900 membres, qui ont tous demandé l’ouverture du McDo à Renaix.

Pour les remercier de leur enthousiasme, TBWA et McDonald’s ont décidé de leur réserver une place toute particulière dans la campagne de lancement. Le fondateur du groupe a été prévenu de la cérémonie d’ouverture par un poster géant placé juste devant sa maison ! Les 75 premiers fans, quant à eux, verront  leur portrait affiché sur le mur des Fans Fondateurs, qui sera dévoilé lors de la cérémonie d’ouverture au cœur même du restaurant. Et ce n’est pas tout : ils recevront également un paquet surprise…

L’ouverture a bien entendu également été annoncée par des affiches à Renaix même et dans ses environs.

persbericht-DEF-FR.docx

DOCX - 163 Kb

Geert Potargent

TBWA

Héloïse Richard

PRIDE/TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact