TBWA presenteert ‘TBWA Reputation’

Waar merk- en reputatiestrategen de handen in elkaar slaan

TBWA, het grootste communicatieagentschap van België breidt haar aanbod uit met een geïntegreerd reputatie-aanbod waarmee het haar klanten nog actiever wil bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie voor diens merken. TBWA heeft altijd de ambitie gehad om sterke merken te bouwen, en dat stopt vandaag niet bij reclame alleen. ‘TBWA Reputation’ gelooft in de kracht van naadloos samenwerkende reputatie- en merkstrategen; in een communicatie-aanpak die àlle relevante stakeholdergroepen de juiste aandacht garandeert; en in een mediamix waarbinnen paid, owned en earned media elkaar versterken, niet tegenwerken. Leading ladies van ‘TBWA Reputation’ zijn 2 doorwinterde PR- en reputatie-experts: Liesbeth Pyck en Laure Miquel-Jean.

Liesbeth Pyck (35) richtte in 2014 nog het succesvolle Famous Relations op, een PR-bureau dat zij op amper 5 jaar deed groeien tot een bureau van 12. Laure Miquel-Jean (53) startte 25 jaar geleden het PR-agentschap PRIDE dat tot vandaag trouwe partner is van klanten als McDonald’s, CBC, MSD, Novartis, Aoste en Babyliss. Dit voorjaar nog begeleidde zij haar klant McDonald’s bij zowel de sluiting als de geleidelijke heropstart van de McDonald’s restaurants: een uitmuntend voorbeeld van sterk reputatiewerk. Met hun gezamenlijke 40 jaar ervaring als PR- en communicatie-experts zijn Laure en Liesbeth meer dan ooit klaar voor een vernieuwende rit binnen de wereld der merk- en reputatiestrategieën. 

Wat de COVID-19-crisis van 2020 immers nogmaals duidelijk heeft gemaakt, is dat de rol van een merk en bedrijf zich niet langer kan beperken tot de verkoop van producten en diensten alleen. Bert Denis, Strategisch Directeur bij TBWA: “Mens en maatschappij verwachten méér van merken. Ze verkiezen leiders die niet alleen uitmunten door hun commerciële aanbod, maar ook door de maatschappelijke rol waartoe zij zichzelf engageren. Bovendien zullen bedrijven moeten aantonen dat zij op een verantwoorde manier tot hun einddoel zijn gekomen en dat transparante bedrijfsvoering in alle opzichten centraal staat.”

Met het nieuwe ‘TBWA Reputation’ wil TBWA haar klanten nog actiever bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie en dat voor al diens merken: de commercial brands, de corporate brand, de employer brand, de CEO brand,... Liesbeth Pyck, Brand Reputation Director bij TBWA: “TBWA Reputation gelooft heilig in de integratie van merk- en reputatiestrategieën. Het is ondenkbaar dat beide tracks vandaag nog parallel aan elkaar kunnen bestaan. Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat klant, consument, burger of werknemer in vele gevallen dan wel de eindbestemming mogen zijn, de weg daarnaartoe is minstens even belangrijk. Een weg die wordt gedirigeerd door heel wat stakeholdergroepen waar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed. Denk hierbij alleen nog maar aan de eigen medewerkers die in het verleden te vaak werden vergeten.” TBWA Reputation tekent ten slotte voor een geïntegreerde media-aanpak waarbij owned, earned en paid media naadloos op elkaar zijn afgestemd.

Voor meer persinformatie:

Liesbeth Pyck
Brand Reputation Director
0499 34 01 95
Liesbeth.pyck@tbwa.be
www.tbwa.be/reputation

 

 

 

Liesbeth Pyck

Brand Reputation Director

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met