TBWA presenteert ‘TBWA Reputation’

Waar merk- en reputatiestrategen de handen in elkaar slaan

TBWA, het grootste communicatieagentschap van België breidt haar aanbod uit met een geïntegreerd reputatie-aanbod waarmee het haar klanten nog actiever wil bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie voor diens merken. TBWA heeft altijd de ambitie gehad om sterke merken te bouwen, en dat stopt vandaag niet bij reclame alleen. ‘TBWA Reputation’ gelooft in de kracht van naadloos samenwerkende reputatie- en merkstrategen; in een communicatie-aanpak die àlle relevante stakeholdergroepen de juiste aandacht garandeert; en in een mediamix waarbinnen paid, owned en earned media elkaar versterken, niet tegenwerken. Leading ladies van ‘TBWA Reputation’ zijn 2 doorwinterde PR- en reputatie-experts: Liesbeth Pyck en Laure Miquel-Jean.

Liesbeth Pyck (35) richtte in 2014 nog het succesvolle Famous Relations op, een PR-bureau dat zij op amper 5 jaar deed groeien tot een bureau van 12. Laure Miquel-Jean (53) startte 25 jaar geleden het PR-agentschap PRIDE dat tot vandaag trouwe partner is van klanten als McDonald’s, CBC, MSD, Novartis, Aoste en Babyliss. Dit voorjaar nog begeleidde zij haar klant McDonald’s bij zowel de sluiting als de geleidelijke heropstart van de McDonald’s restaurants: een uitmuntend voorbeeld van sterk reputatiewerk. Met hun gezamenlijke 40 jaar ervaring als PR- en communicatie-experts zijn Laure en Liesbeth meer dan ooit klaar voor een vernieuwende rit binnen de wereld der merk- en reputatiestrategieën. 

Wat de COVID-19-crisis van 2020 immers nogmaals duidelijk heeft gemaakt, is dat de rol van een merk en bedrijf zich niet langer kan beperken tot de verkoop van producten en diensten alleen. Bert Denis, Strategisch Directeur bij TBWA: “Mens en maatschappij verwachten méér van merken. Ze verkiezen leiders die niet alleen uitmunten door hun commerciële aanbod, maar ook door de maatschappelijke rol waartoe zij zichzelf engageren. Bovendien zullen bedrijven moeten aantonen dat zij op een verantwoorde manier tot hun einddoel zijn gekomen en dat transparante bedrijfsvoering in alle opzichten centraal staat.”

Met het nieuwe ‘TBWA Reputation’ wil TBWA haar klanten nog actiever bijstaan bij de uitbouw van een sterke reputatie en dat voor al diens merken: de commercial brands, de corporate brand, de employer brand, de CEO brand,... Liesbeth Pyck, Brand Reputation Director bij TBWA: “TBWA Reputation gelooft heilig in de integratie van merk- en reputatiestrategieën. Het is ondenkbaar dat beide tracks vandaag nog parallel aan elkaar kunnen bestaan. Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat klant, consument, burger of werknemer in vele gevallen dan wel de eindbestemming mogen zijn, de weg daarnaartoe is minstens even belangrijk. Een weg die wordt gedirigeerd door heel wat stakeholdergroepen waar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed. Denk hierbij alleen nog maar aan de eigen medewerkers die in het verleden te vaak werden vergeten.” TBWA Reputation tekent ten slotte voor een geïntegreerde media-aanpak waarbij owned, earned en paid media naadloos op elkaar zijn afgestemd.

Voor meer persinformatie:

Liesbeth Pyck
Brand Reputation Director
0499 34 01 95
[email protected]
www.tbwa.be/reputation

 

 

 

Contacteer ons
Liesbeth Pyck Brand Reputation Director
Liesbeth Pyck Brand Reputation Director
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium