TBWA turnt Delhaize om tot Belhaize.

Ja, Belhaize, met de B van Belgisch. Want Delhaize trekt al sinds 1867 bewust en met veel overtuiging de lokale, Belgische kaart. En om dat uitgebreid Belgisch aanbod extra in de verf te zetten, verandert Delhaize van naam en wordt  het (even) Belhaize.

Delhaize kiest dus al meer dan 150 jaar nadrukkelijk voor lokale producten en producenten. Zo zorgen vandaag meer dan 1.600 Belgische producenten voor 70% van het volledige kwaliteitsaanbod in alle Delhaizewinkels, van geweldig lekker vlees tot kwalitatieve groenten en fruit, van supervers brood tot delicieuze biomelkproducten … en dat dus al heel lang. Dat is vers, duurzaam (denk maar aan de korte ketens), en dus niet alleen gezond voor onze klanten, maar ook voor de lokale economie, iets wat in dit moeilijke jaar niet onbelangrijk is. Ja, gezonder leven begint lokaal. Meer dan ooit.

Deze tricolore aanpak, al dan niet met discutabele grapjes, is nadrukkelijk aanwezig in heel de campagne (TVC/radio/native partnership/lokale printadvertenties in de regionale, krantenpagina’s/social/digital) en natuurlijk ook in de winkels. Via leaflets en digitale content gaan we iets dieper in op de werkwijze van onze lokale leveranciers en wat hun producten zo bijzonder maakt. Het geheel van ons Belgische assortiment geven we trouwens nog een extra zetje met heel aantrekkelijke promo’s.

Daarnaast kunnen onze klanten ook een smakelijk bezoek winnen bij onze lokale producenten. Door lokale producten te kiezen, maken ze kans op een dagje op de boerderij van onze boeren en telers. Ze krijgen dan een rondleiding achter de schermen en kunnen proeven van de lokale producten, klaargemaakt door topchefs als Sofie Dumont, Seppe Nobels en Loïc Van Impe. Om dan tevreden naar huis te trekken met een goodiebag vol Belgische producten t.w.v. 50 euro… Ja, gezonder leven begint lokaal. Nu, bij… Belhaize.

Dit lokaal offensief is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen lead agency TBWA, dat voor de strategie en de campagne zorgde, BrandBloxx dat de online content voor z’n rekening nam en Mindshare dat het medialuik verzorgde.

Radio Spot

MP3 - 627 Kb

Persbericht

DOCX - 45 Kb

Credits

DOCX - 24 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact