TBWA verrijkt het Phygital salon van BMW met een pak inspirerende livestreams

Bij gebrek aan het traditionele salon op de Heizel presenteert het merk “BMW Goes Phygital”. Enerzijds een tijdelijke fysieke showroom en anderzijds een groot digitaal platform. Dit platform geeft de kans om meer te bieden dan pure informatie over de modellen en zo een boeiende experience op poten te zetten.

“BMW Goes Phygital” is behoorlijk uniek voor de Belgische autosector en gaat veel verder dan een typisch salon. Zo presenteert BMW op zijn website en social media een 17 delige reeks gesprekken rond topics die leven bij een breed publiek: de toekomst van technologie, de Rode Duivels, e-gaming, mobiliteit, Tomorrowland, design, enzovoort. Dagelijks wordt er een nieuwe episode van BMW Goes Phygital gestreamd. Zo presenteert BMW in een gesprek met trendwatcher Peter Hinssen een visie op technologische innovaties in auto’s, schetst expert Jan Cools nieuwe toepassingen in mobiliteit en vertelt bondscoach Roberto Martinez over zijn werkethiek en filosofie bij de Rode Duivels. In een video call met München geeft Domagoj Dukec, hoofd van de designafdeling van BMW, inzage in het ontwerp van nieuwe modellen als de BMW i4 en de BMW iX, die pas later op de markt zullen komen. Ook onder meer Sven Nys, de atletiekbroers Borlée, Formule E-piloot Sam Dejonghe, de organisatie van Tomorrowland en sterrenchef David Martin komen in de reeks aan bod.

De afleveringen die BMW samen met TBWA maakte, zijn nog te bekijken op de website en het Facebookkanaal van BMW BeLux.

Persbericht

DOCX - 15 Kb

Credits

DOCX - 119 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met