TBWA wil partnership met klanten verder uitbreiden voor betere klanten- en merkbeleving in een digitale wereld

Sinds 1 april 2020 maakt Wim Walraevens deel uit van het management van TBWA Belgium om een breder strategisch partnership met klanten uit te bouwen vanuit digitale expertise.

Extra digitale expertise om merken te bouwen

Wim Walraevens was jarenlang managing partner van het digitale agency van Duval Guillaume, stond mee aan de wieg van een start-up en was de laatste 10 jaar actief als freelance consultant in digitale strategie, architectuur en concept. Hij brengt nu als Director Digital Strategy & Experience zijn jarenlange digitale expertise aan om mee de business te bouwen van de straffe merken in het TBWA-portfolio.

Merkervaring in de digitale wereld van vandaag en morgen

Merken willen meer consistentie. TBWA helpt hen daarbij met een geïntegreerd aanbod dat merkbeleving en commercieel resultaat centraal zet, gestoeld op sterke strategisch inzichten en creativiteit.

Sylvie Dewaele: “Alles wat tussen een consument en een bedrijf staat moet bijdragen tot een betere merkervaring. De wereld digitaliseert, interactie en communicatie met klanten wijzigt en de consument heeft steeds hogere verwachtingen van producten, diensten en communicatie. We stellen vast dat merken nood hebben aan een geïntegreerde ervaring. Met de komst van Wim willen we een mindset die customer experience omarmt verder integreren in het strategisch denkwerk voor onze klanten en de werking van het bureau."
Samen met Sylvie Dewaele zal hij binnen het strategisch departement een team van experten aansturen en verdere expertises rond merkbeleving uitbouwen.

Meteen aan de slag, ook al is het remote

Wim maakte de carrièreswitch naar TBWA in volle lockdown periode. “De overstap was uiteraard al langer gepland. Na mijn freelance-periode was ik op zoek naar meer samenwerking. Ik geloof heel sterk in het samenbrengen van expertises, in nauwe samenwerking met de klant. Dus enerzijds is het heel vreemd, want dat moet nu remote. Anderzijds zit de timing heel juist. "Digital first" (of beter: "customer first”) werd nog steeds te vaak op de lange baan geschoven. De coronacrisis heeft ons willens nillens tot creatieve oplossingen gedwongen en het is duidelijk dat de digitalisering een vlucht zal nemen. (Zoals ik ook beschreef in dit artikel voor TBWA Insights) Ik hoop in die zin meteen veel meerwaarde te kunnen bieden aan klanten van TBWA. Het doel is om meetbare successen te boeken en tegelijk vanuit een lange-termijn en always-on strategie te denken en een duurzaam digitaal ecosysteem voor klanten uit te bouwen."

Partnership met klanten uitdiepen

Kris Govaerts: “We hebben een nauwe partnership met onze klanten, gebaseerd op sterke strategie, de kracht om die naar “creative popular” ideeën om te zetten en efficiënt te produceren. Het is dus niet de bedoeling om hetzelfde anders te doen, we willen net meer voor hen betekenen. Wim zal advies geven aan klanten en richting geven aan alle digitale expertise die we nu al in huis hebben. Niet binnen een aparte digitale unit, maar vanuit een transversale benadering. Geïntegreerd in de werking van ons bureau en in het partnership met onze klanten. Op digitaal vlak zien we dat klanten meer gaan in-sourcen of met technische partners samenwerken om dingen structureel in hun digitale omgeving onder te brengen. Een terechte keuze, maar door zo’n technische benadering raakt het grote verhaal van een merk soms zoek. TBWA wil klanten helpen door met strategie en creativiteit ook hier een consistente merkbeleving te creëren, met focus op het verhaal van een merk, de service en de customer experience."

Persbericht

DOCX - 28 Kb

Kris Govaerts

TBWA\

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact