TBWA zet je NOT NORMAL kop op je MINI salonzak en op facebook
14 januari 2013
Leuke première op het autosalon. Wie bij de stand van MINI een draagtas krijgt, kan die laten personaliseren met een foto die ter plaatse genomen wordt. Diezelfde foto siert meteen ook de MINI-facebookpagina, want de coverfoto wordt met elke nieuwe foto live geüpdated.
De nieuwe internationale campagne is ‘Not normal’, en ook op het Brusselse Autosalon doet MINI die slogan alle eer aan. Wie langsgaat bij de stand van MINI, kan in een speciale foto booth een foto laten nemen. Met die foto, die meteen afgedrukt wordt, wordt de MINI-draagtas die je meekrijgt leuk gepersonaliseerd.
Maar tegelijkertijd wordt met die foto ook de coverfoto van de MINI-facebookpagina live geüpdated. De bezoekers van de MINI-stand zorgen er dus samen voor dat van 11 tot 20 januari die coverfoto voortdurend zal wisselen. DE vermelding van datum en uur maken duidelijk dat het hele gebeuren live is.
Ook op de persoonlijke facebookpagina’s van alle ‘modellen’ wordt de foto geüpload.
Met deze originele combinatie van een offline- en onlinebenadering komt MINI alweer innovatief uit de hoek. De actie werd mogelijk gemaakt dankzij de Livecover-technologie, en een samenwerking tussen TBWA en Eventattitude, en is te bekijken op Facebook.com/MINI.belux.
Ook vorig jaar verraste MINI al op het Salon met the ‘Fan the flame’-stunt, waarbij MINI-fans vanop afstand konden proberen een touw door te branden dat een MINI Countryman tegenhield. Wie uiteindelijk het touw deed knappen, won de auto.