TBWA zet meer dan alleen Europa in de verf

Dinsdag 8 januari 2013 — Voor het 2e jaar op rij, gaat AkzoNobel de samenwerking aan met TBWA voor het Trend Collections project dat verder dan de Belgische grenzen reikt.

De nieuwe trend collectie ‘Connections’ zet voet in landen zoals Nederland, Frankrijk, Estland, Rusland maar ook Zuid-Afrika, Turkije en Marokko: in totaal lanceren 29 landen begin 2013 deze collectie in hun eigen consumentenmarkt.

Deze trend collectie, enkel beschikbaar op de mengmachines, is gebaseerd op input van een internationale groep creatieven en experts uit de design-, architectuur- & modewereld.
Het Aesthetic Center van AkzoNobel vertaalde hun input in 5 trends met bijhorend kleurpalet. TBWA herwerkte deze trends en kleurpaletten in een inspirerende consumentenbrochure.

Hierin worden de 5 trends voor 2013 gepresenteerd: Collective Passion, Visual Solace, Switching off, The Art of Understanding en Home Factory. Daarnaast wordt de kleur van het jaar, het diep blauw in de kijker gezet.