TBWA\Backslash geeft ‘2018 Global Pre-Trends Report’ vrij

Studie voorspelt fusie van nieuwe werelden, die impact zal hebben op merken en consumenten in 2018

Backslash, het platform waarop ‘cultuurspotters’ van het internationale reclamebureau TBWA culturele trends posten om andere TBWA-medewerkers te inspireren, heeft zijn trendvoorspellingen voor 2018 gepubliceerd. Elke Pre-Trend komt voort uit opkomende culturele verschuivingen die 2018 op business en cultureel vlak zal beïnvloeden.

De Pre-Trends in het rapport zijn gebaseerd op deels inzicht, deels (data)onderzoek en deels expertinterviews. Daarnaast worden ze geïdentificeerd door het netwerk van Backslash, bestaande uit meer dan 250 wereldwijde trendspotters. Dit zijn TBWA-strategen en creatieven uit 43 kantoren verspreid over de hele wereld.

In België is dat Audrey Dahmen, Junior Digital Planner én topspotter bij TBWA\Belgium: “Sinds ik met Backslash werk is mijn kijk op de wereld en reclame totaal veranderd. Ik volg niet alleen het nieuws, ik probeer ook dagelijks te begrijpen wat deze gebeurtenissen hebben veroorzaakt en wat dit kan betekenen voor merken. Bij TBWA zijn we continue op zoek naar manieren om relevante campagnes te creëren en merken te laten meesurfen op culturele trends. Backslash – een platform dat de grootste internationale en nationale trends bevat –  is hiervoor de perfecte inspiratiebron”, aldus Audrey.

Sylvie Dewaele, Media Arts Director bij TBWA\Belgium, legt verder uit: “Onze wereldwijde trendspotters volgen macro- en microtrends, de zogenaamde ‘Edges’. Deze beïnvloeden cultuur op verschillende belangrijke gebieden. TBWA\Belgium maakt reeds deel uit van het Backslash-platform sinds het prille begin, van beta tot lancering. De missie is niet alleen culturele verschuivingen opsporen en opvolgen, maar ook begrijpen waarom ze zich voordoen en wat ze kunnen betekenen voor merken en mensen. Deze 2018 Pre-Trends doen precies dat en kunnen op business vlak zelfs het productaanbod van morgen en merkcampagnes gaan bepalen.

Het ‘Backslash 2018 Global Pre-Trends Report’ toont aan dat er een onvoorziene fusie van nieuwe werelden begint te ontstaan in 2018 en deze elkaar zullen beïnvloeden. De pre-trends die in het rapport worden geïdentificeerd, dienen als indicatoren voor deze grotere verschuiving. Volgend jaar kruisen memes en valuta, digitale goederen en mode, creatieve media en algoritmen, subculturen en social media, elkaars pad.

U kan het Backslash 2018 Global Pre-Trends Report terugvinden in de bijlage onderaan, alsook de link naar de @tbwabackslash Instagram pagina.

Contacteer ons
Paulien Putman TBWA/PRIDE
Paulien Putman TBWA/PRIDE
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium