TBWA\Backslash geeft ‘2018 Global Pre-Trends Report’ vrij

Studie voorspelt fusie van nieuwe werelden, die impact zal hebben op merken en consumenten in 2018

Backslash, het platform waarop ‘cultuurspotters’ van het internationale reclamebureau TBWA culturele trends posten om andere TBWA-medewerkers te inspireren, heeft zijn trendvoorspellingen voor 2018 gepubliceerd. Elke Pre-Trend komt voort uit opkomende culturele verschuivingen die 2018 op business en cultureel vlak zal beïnvloeden.

De Pre-Trends in het rapport zijn gebaseerd op deels inzicht, deels (data)onderzoek en deels expertinterviews. Daarnaast worden ze geïdentificeerd door het netwerk van Backslash, bestaande uit meer dan 250 wereldwijde trendspotters. Dit zijn TBWA-strategen en creatieven uit 43 kantoren verspreid over de hele wereld.

In België is dat Audrey Dahmen, Junior Digital Planner én topspotter bij TBWA\Belgium: “Sinds ik met Backslash werk is mijn kijk op de wereld en reclame totaal veranderd. Ik volg niet alleen het nieuws, ik probeer ook dagelijks te begrijpen wat deze gebeurtenissen hebben veroorzaakt en wat dit kan betekenen voor merken. Bij TBWA zijn we continue op zoek naar manieren om relevante campagnes te creëren en merken te laten meesurfen op culturele trends. Backslash – een platform dat de grootste internationale en nationale trends bevat –  is hiervoor de perfecte inspiratiebron”, aldus Audrey.

Sylvie Dewaele, Media Arts Director bij TBWA\Belgium, legt verder uit: “Onze wereldwijde trendspotters volgen macro- en microtrends, de zogenaamde ‘Edges’. Deze beïnvloeden cultuur op verschillende belangrijke gebieden. TBWA\Belgium maakt reeds deel uit van het Backslash-platform sinds het prille begin, van beta tot lancering. De missie is niet alleen culturele verschuivingen opsporen en opvolgen, maar ook begrijpen waarom ze zich voordoen en wat ze kunnen betekenen voor merken en mensen. Deze 2018 Pre-Trends doen precies dat en kunnen op business vlak zelfs het productaanbod van morgen en merkcampagnes gaan bepalen.

Het ‘Backslash 2018 Global Pre-Trends Report’ toont aan dat er een onvoorziene fusie van nieuwe werelden begint te ontstaan in 2018 en deze elkaar zullen beïnvloeden. De pre-trends die in het rapport worden geïdentificeerd, dienen als indicatoren voor deze grotere verschuiving. Volgend jaar kruisen memes en valuta, digitale goederen en mode, creatieve media en algoritmen, subculturen en social media, elkaars pad.

U kan het Backslash 2018 Global Pre-Trends Report terugvinden in de bijlage onderaan, alsook de link naar de @tbwabackslash Instagram pagina.

Contacteer ons
Paulien Putman TBWA/PRIDE
Paulien Putman TBWA/PRIDE
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium