TBWA\Belgium et Brussels Airlines se font des amis en Afrique

‘Pourquoi voler avec une compagnie aérienne alors que l’on peut voyager avec un ami ?’

C’est avec cette accroche que TBWA\Belgium lance la nouvelle campagne Brussels Airlines dans pas moins de 16 pays africains. Brussels Airlines se positionne ainsi comme un petit acteur sympathique ET un ami issu d’une Belgique, elle aussi, petite et sympathique, en contraste frappant avec les gros acteurs du monde de l'aviation, qui mettent souvent une plus grande distance entre eux et leurs clients.

Grâce à une foule d’atouts solides, la compagnie aérienne prouve qu’elle est prête à remuer ciel et terre pour offrir cette hospitalité chaleureuse – également si typique de l'Afrique – à ses voyageurs.

‘L’amitié peut vous emmener loin’, clame l’ami des voyageurs. En effet, Brussels Airlines dessert 100 destinations en Europe et 50 en Amérique du Nord. Et en ce qui concerne les bagages, les Africains peuvent également compter sur un coup de main de la part de leur généreux ami. Deux valises sont autorisées de façon standard. Et au total, il est même permis d’emporter 5 bagages à bord. Brussels Airlines répond ainsi de façon judicieuse à l’habitude des Africains de voyager avec de nombreux bagages. Les Africains ont donc un ami qui les fait se sentir chez eux. Et ce, même à 30.000 pieds.

La campagne sera lancée en Afrique le 18 février 2020 et se poursuivra jusqu’à la mi-avril 2020. Elle sera déclinée en radio, print, affichage et online.

Contactez-nous
Maria-Laura Laubenthal TBWA\
Maria-Laura Laubenthal TBWA\
A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium