TBWA\Belgium et Brussels Airlines se font des amis en Afrique

‘Pourquoi voler avec une compagnie aérienne alors que l’on peut voyager avec un ami ?’

C’est avec cette accroche que TBWA\Belgium lance la nouvelle campagne Brussels Airlines dans pas moins de 16 pays africains. Brussels Airlines se positionne ainsi comme un petit acteur sympathique ET un ami issu d’une Belgique, elle aussi, petite et sympathique, en contraste frappant avec les gros acteurs du monde de l'aviation, qui mettent souvent une plus grande distance entre eux et leurs clients.

Grâce à une foule d’atouts solides, la compagnie aérienne prouve qu’elle est prête à remuer ciel et terre pour offrir cette hospitalité chaleureuse – également si typique de l'Afrique – à ses voyageurs.

‘L’amitié peut vous emmener loin’, clame l’ami des voyageurs. En effet, Brussels Airlines dessert 100 destinations en Europe et 50 en Amérique du Nord. Et en ce qui concerne les bagages, les Africains peuvent également compter sur un coup de main de la part de leur généreux ami. Deux valises sont autorisées de façon standard. Et au total, il est même permis d’emporter 5 bagages à bord. Brussels Airlines répond ainsi de façon judicieuse à l’habitude des Africains de voyager avec de nombreux bagages. Les Africains ont donc un ami qui les fait se sentir chez eux. Et ce, même à 30.000 pieds.

La campagne sera lancée en Afrique le 18 février 2020 et se poursuivra jusqu’à la mi-avril 2020. Elle sera déclinée en radio, print, affichage et online.

Spot Radio

MP3 - 1.1 Mb

Communiqué de presse

DOCX - 17 Kb

Credits

DOCX - 13 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact