TBWA viert hun eerste CGI Out Of Home met 14M views in slechts 4 dagen

TOO GOOD TO BE TRUE: Samsung verbluft de wereld op socials met de 'ongelooflijke' kracht van de Bespoke JET™ AI.

Je hebt de video misschien al gezien op social media: de Bespoke Jet™ AI van Samsung die achter een busje door de straten van Amsterdam rijdt en netjes al het zwerfvuil opruimt. Er is wel één klein detail… het is nooit echt gebeurd.

“Een innovatief product zoals Bespoke Jet™ AI verdient een innovatieve campagne. Wanneer je denkt aan de conventies rond stofzuigers, denk je al snel aan heel huiselijke demonstratiefilmpjes met een sterke focus op de technische voordelen van het product. Wij hebben resoluut gekozen voor de ongelooflijke kracht van CGI om de ongelooflijke kracht van de Bespoke Jet™ AI in de kijker te zetten. Het resultaat bewijst voor ons het innovatieve karakter van zowel TBWA als Samsung,” zegt Thomas Driesen, Creative Director bij TBWA.

Samen met TBWA\Belgium en Mojuice sprong Samsung naar een nieuwe vorm van adverteren. Bijna alles wat je in de video ziet, is computer-gegenereerd (CGI). Het resultaat is een op het eerste zicht onschuldige social media-video die de echte wereld aanvult met digitale illusies. Er is ondertussen een naam voor dit soort ads: FOOH (Faux Out Of Home). Één ding is zeker: de video zorgde voor een massa aan shares en in de comments werd druk gespeculeerd. Bovendien haalde de video in zo'n vier dagen tijd 14M views (Maandag 6/11/23 - 10u). Allemaal met de Bespoke Jet™ AI in het middelpunt van de belangstelling.

“We wilden iets nieuws proberen,” zegt Maxime Parein, Head of Marketing Home Appliances bij Samsung Benelux. “CGI wordt op steeds meer manieren gebruikt en als technologiemerk konden we de kans niet laten liggen om deze marketingtrend uit te proberen. We zien het als een frisse manier van storytelling die de grenzen van de werkelijkheid verlegt. We proberen je niet de allergrootste stofzuiger te laten zien, maar willen nieuwsgierigheid prikkelen door te spelen met de grens tussen werkelijkheid en fantasie. En dat heeft duidelijk gewerkt. Zo hebben we op slechts 4 dagen 13,9M views gegenereerd en 20K nieuwe volgers op TikTok.”

Benieuwd? Je vindt de volledige video vinden op Samsung's TikTok- en Instagram-account. En hoewel een gigantische stofzuiger die door de straten rijdt nog niet realistisch is, is de ongelooflijke kracht van de Bespoke Jet AI™ dat zeker wel.

 


Persbericht

DOCX - 183 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met