Technologie is maar technologie: een sterk maatschappelijk statement van Telenet & TBWA.

Technologie is maar technologie. Een straf statement voor het grootste Vlaamse telecombedrijf en toch is dit de opvallende boodschap van de nieuwste Telenet-campagne. Want een elektrische step is maar een elektrische step, tot we er allemaal eentje pakken en zo de mobiliteit aanpakken. Een running app is maar een running app, tot we er allemaal mee aan de slag gaan en we zo collectief onze gezondheid verbeteren. Het is pas als we met z’n allen technologie omarmen dat technologie meer wordt dan technologie, en de hele maatschappij erop vooruitgaat.

Een boodschap die veel verder gaat dan een klassieke telecomcampagne. Inge Debremaeker, Communication Manager Connectivity bij Telenet legt uit: “Dit is waar wij als bedrijf echt voor staan. We geloven rotsvast dat wanneer technologie en mensen samenkomen, we er allemaal beter van worden. Dit zit al jaren doordrongen in alles wat wij bij Telenet doen. Van grote investeringen in ons netwerk tot het verlenen van basisinternet voor kwetsbare gezinnen. Als merk moet je die maatschappelijke rol durven opnemen, en ermee naar buiten komen. En dat doet deze campagne wondermooi.”

Een campagne vol vooruitgangsoptimisme dus, maar wel eentje die voorbijgaat aan holle reclamepraat. In de authentieke en dynamische film van maar liefst 60 seconden passeren echte verhalen en echte maatschappelijke ontwikkelingen de revue. Zoals het ongelooflijke verhaal van de Molenbeekse danseres Jeny Bonsenge en haar tienjarige pupil Anae die met hun dansmoves het internet en The Ellen Show veroverden. Of echte beelden van de mobiliteitsevolutie die zich volop aan het ontwikkelen is in de Belgische steden. Kortom, een film die vooruitgaat maar met een boodschap waar je toch even blijft bij stilstaan.

Credits

DOCX - 13 Kb

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact