Technologie is maar technologie: een sterk maatschappelijk statement van Telenet & TBWA.

Technologie is maar technologie: een sterk maatschappelijk statement van Telenet & TBWA.

Technologie is maar technologie. Een straf statement voor het grootste Vlaamse telecombedrijf en toch is dit de opvallende boodschap van de nieuwste Telenet-campagne. Want een elektrische step is maar een elektrische step, tot we er allemaal eentje pakken en zo de mobiliteit aanpakken. Een running app is maar een running app, tot we er allemaal mee aan de slag gaan en we zo collectief onze gezondheid verbeteren. Het is pas als we met z’n allen technologie omarmen dat technologie meer wordt dan technologie, en de hele maatschappij erop vooruitgaat.

Een boodschap die veel verder gaat dan een klassieke telecomcampagne. Inge Debremaeker, Communication Manager Connectivity bij Telenet legt uit: “Dit is waar wij als bedrijf echt voor staan. We geloven rotsvast dat wanneer technologie en mensen samenkomen, we er allemaal beter van worden. Dit zit al jaren doordrongen in alles wat wij bij Telenet doen. Van grote investeringen in ons netwerk tot het verlenen van basisinternet voor kwetsbare gezinnen. Als merk moet je die maatschappelijke rol durven opnemen, en ermee naar buiten komen. En dat doet deze campagne wondermooi.”

Een campagne vol vooruitgangsoptimisme dus, maar wel eentje die voorbijgaat aan holle reclamepraat. In de authentieke en dynamische film van maar liefst 60 seconden passeren echte verhalen en echte maatschappelijke ontwikkelingen de revue. Zoals het ongelooflijke verhaal van de Molenbeekse danseres Jeny Bonsenge en haar tienjarige pupil Anae die met hun dansmoves het internet en The Ellen Show veroverden. Of echte beelden van de mobiliteitsevolutie die zich volop aan het ontwikkelen is in de Belgische steden. Kortom, een film die vooruitgaat maar met een boodschap waar je toch even blijft bij stilstaan.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium