Telenet & TBWA cumulent plus de 3 millions de vues en total Freestyle

Rockamakaphone ! La semaine dernière, YUGO la nouvelle offre de Telenet était lancée. Une campagne audacieuse qui actualise le clip du hit classique Freestyler des Bomfunk MC’s, 20 ans après sa sortie. Moins d'une semaine après son lancement sur YouTube, le compteur dépasse déjà la barre des 3 millions de vues !

Après des centaines de milliers de Belges, les fans du monde entier découvrent cette nouvelle version. De la Russie à l’Afrique du Sud, de la Finlande au Japon, les dizaines de références de l’Entertainment et de la culture internet cachées dans la vidéo font l’objet de nombreuses discussions et recherches. Le clip est même devenu tendance sur 9gag, la plate-forme de Mèmes la plus populaire au monde.

"C’est une campagne non conventionnelle, il était donc difficile d’estimer quelles en seraient les réactions. Mais nous avons réussi, avec un brin de nostalgie, à toucher le bon groupe cible et avec le bon message. Mais que le clip devienne aussi viral et aussi bien accueilli dans le monde entier, ça c’est la cerise sur le gâteau " déclare Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications chez Telenet.

A côté du clip, la campagne existe également en out of home, media digital et grâce une vidéo produit qui explique YUGO dans les moindres détails.

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium