Telenet & TBWA cumulent plus de 3 millions de vues en total Freestyle

Rockamakaphone ! La semaine dernière, YUGO la nouvelle offre de Telenet était lancée. Une campagne audacieuse qui actualise le clip du hit classique Freestyler des Bomfunk MC’s, 20 ans après sa sortie. Moins d'une semaine après son lancement sur YouTube, le compteur dépasse déjà la barre des 3 millions de vues !

Après des centaines de milliers de Belges, les fans du monde entier découvrent cette nouvelle version. De la Russie à l’Afrique du Sud, de la Finlande au Japon, les dizaines de références de l’Entertainment et de la culture internet cachées dans la vidéo font l’objet de nombreuses discussions et recherches. Le clip est même devenu tendance sur 9gag, la plate-forme de Mèmes la plus populaire au monde.

"C’est une campagne non conventionnelle, il était donc difficile d’estimer quelles en seraient les réactions. Mais nous avons réussi, avec un brin de nostalgie, à toucher le bon groupe cible et avec le bon message. Mais que le clip devienne aussi viral et aussi bien accueilli dans le monde entier, ça c’est la cerise sur le gâteau " déclare Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications chez Telenet.

A côté du clip, la campagne existe également en out of home, media digital et grâce une vidéo produit qui explique YUGO dans les moindres détails.

Communiqué de presse

DOCX - 76 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact