Telenet & TBWA freestylen met meer dan 3 miljoen views
1 maart 2019
Rockamakaphone! Begin vorige week werd YUGO van Telenet gelanceerd met een opmerkelijke campagne. De cultvideoclip Freestyler van Bomfunk MC’s kreeg 20 jaar na datum een unieke update. Een week na de première op YouTube heeft de teller de kaap van 3 miljoen views overschreden.
Al honderduizenden Belgen bekeken de videoclip, maar ook buiten de landsgrenzen vonden fans van Freestyler hun weg naar de nieuwe versie. Van Rusland tot Zuid-Afrika, van Finland tot Japan, overal wordt er druk gekeken, vergeleken en gespeurd naar de tientallen verborgen verwijzingen naar entertainment en online culture. De clip werd zelfs een trending topic op ’s werelds meest populaire online platform 9gag.
“Het is een onconventionele campagne en het was dan ook moeilijk in te schatten wat de reacties zouden zijn. Maar we zijn erin geslaagd om met een vleugje nostalgie de juiste doelgroep met de juiste boodschap recht in het hart te raken. Dat de music video dan ook nog eens viraal gaat en wereldwijd wordt opgepikt is een kerst op de taart.”, aldus Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications bij Telenet.
Naast de music video leeft de campagne ook nog verder in out of home, bannering en een aanstekelijke productvideo waarin YUGO tot in de puntjes wordt uitgelegd.