Telenet & TBWA freestylen met meer dan 3 miljoen views

Rockamakaphone! Begin vorige week werd YUGO van Telenet gelanceerd met een opmerkelijke campagne. De cultvideoclip Freestyler van Bomfunk MC’s kreeg 20 jaar na datum een unieke update. Een week na de première op YouTube heeft de teller de kaap van 3 miljoen views overschreden.

Al honderduizenden Belgen bekeken de videoclip, maar ook buiten de landsgrenzen vonden fans van Freestyler hun weg naar de nieuwe versie. Van Rusland tot Zuid-Afrika, van Finland tot Japan, overal wordt er druk gekeken, vergeleken en gespeurd naar de tientallen verborgen verwijzingen naar entertainment en online culture. De clip werd zelfs een trending topic op ’s werelds meest populaire online platform 9gag.

“Het is een onconventionele campagne en het was dan ook moeilijk in te schatten wat de reacties zouden zijn. Maar we zijn erin geslaagd om met een vleugje nostalgie de juiste doelgroep met de juiste boodschap recht in het hart te raken. Dat de music video dan ook nog eens viraal gaat en wereldwijd wordt opgepikt is een kerst op de taart.”, aldus Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications bij Telenet.

Naast de music video leeft de campagne ook nog verder in out of home, bannering en een aanstekelijke productvideo waarin YUGO tot in de puntjes wordt uitgelegd.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium