Telenet & TBWA freestylen met meer dan 3 miljoen views

Rockamakaphone! Begin vorige week werd YUGO van Telenet gelanceerd met een opmerkelijke campagne. De cultvideoclip Freestyler van Bomfunk MC’s kreeg 20 jaar na datum een unieke update. Een week na de première op YouTube heeft de teller de kaap van 3 miljoen views overschreden.

Al honderduizenden Belgen bekeken de videoclip, maar ook buiten de landsgrenzen vonden fans van Freestyler hun weg naar de nieuwe versie. Van Rusland tot Zuid-Afrika, van Finland tot Japan, overal wordt er druk gekeken, vergeleken en gespeurd naar de tientallen verborgen verwijzingen naar entertainment en online culture. De clip werd zelfs een trending topic op ’s werelds meest populaire online platform 9gag.

“Het is een onconventionele campagne en het was dan ook moeilijk in te schatten wat de reacties zouden zijn. Maar we zijn erin geslaagd om met een vleugje nostalgie de juiste doelgroep met de juiste boodschap recht in het hart te raken. Dat de music video dan ook nog eens viraal gaat en wereldwijd wordt opgepikt is een kerst op de taart.”, aldus Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications bij Telenet.

Naast de music video leeft de campagne ook nog verder in out of home, bannering en een aanstekelijke productvideo waarin YUGO tot in de puntjes wordt uitgelegd.

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact