Telenet & TBWA freestylen met meer dan 3 miljoen views
Al honderduizenden Belgen bekeken de videoclip, maar ook buiten de landsgrenzen vonden fans van Freestyler hun weg naar de nieuwe versie. Van Rusland tot Zuid-Afrika, van Finland tot Japan, overal wordt er druk gekeken, vergeleken en gespeurd naar de tientallen verborgen verwijzingen naar entertainment en online culture. De clip werd zelfs een trending topic op ’s werelds meest populaire online platform 9gag.
“Het is een onconventionele campagne en het was dan ook moeilijk in te schatten wat de reacties zouden zijn. Maar we zijn erin geslaagd om met een vleugje nostalgie de juiste doelgroep met de juiste boodschap recht in het hart te raken. Dat de music video dan ook nog eens viraal gaat en wereldwijd wordt opgepikt is een kerst op de taart.”, aldus Nathalie Rahbani, director Brand, Media & Communications bij Telenet.
Naast de music video leeft de campagne ook nog verder in out of home, bannering en een aanstekelijke productvideo waarin YUGO tot in de puntjes wordt uitgelegd.