Telenet Business in de Content Marketing Hall Of Fame dankzij De Digitale Versnelling

Vlaamse kmo’s riskeren massaal de digitale trein te missen. Daarom zet Telenet Business ze op het goede spoor met De Digitale Versnelling. De succesverhalen die dat oplevert, vormen de basis voor hun content marketing. En deze aanpak werd nu bekroond met een ereplaats in de Content Marketing Hall Of Fame 2017 van de Belgian Association of Marketing.

Het lijkt onvoorstelbaar, maar een derde van de Vlaamse ondernemers is vandaag afwezig op het internet. Vaak hebben ze niet eens een website of een Facebook-pagina, laat staan een Twitter-account. En wie niet te vinden is op Google, bestaat niet. Of toch niet voor lang.

Dat wilden ze bij Telenet Business niet laten gebeuren. Tijd dus voor De Digitale Versnelling: geen kortlevende campagne, maar een grondig uitgebouwd platform met een langetermijnvisie. De spil ervan wordt gevormd door een team van 15 digitale experten in verschillende domeinen zoals bv. e-commerce, e-mailmarketing en online adverteren. Ze trekken met praktisch advies naar garagisten, bloemisten, restaurateurs en coiffeurs. Eén per één, en vooral: helemaal gratis.

En dat leverde al prachtige voor-en-naverhalen op. Over spectaculaire stijgingen in de search rankings. Over het aanboren van een nieuw klantenbestand. Of over flinke kostenbesparingen door efficiëntiewinst. Want jawel, het zijn geweldige tijden. Zolang je maar slim gebruikt wat voor het rapen ligt.

Niets inspireert ondernemers meer dan verhalen van andere ondernemers, ondervonden ze bij Telenet Business. De testimonials op het Digitale Versnelling-platform werden druk bekeken, mee aangestuurd door de enthousiaste reacties op social media van de geholpen ondernemers en de betrokken experts. Ook vakorganisaties zoals Transport en logistiek, Horeca Vlaanderen en de Bouwunie pikten het op. Het nieuws verspreidde zich dankzij het organisch netwerk van ondernemers tot in de kleinste vertakkingen. Met een waterval aan nieuwe aanvragen tot gevolg.

Het mooiste is de gestegen tevredenheidsindex: 84% van de bezochte klanten verklaarde openlijk dat ze blij zijn met de Telenet Business-aanpak. Of hoe contente klanten de dankbare basis vormen voor een impactvolle contentmarketingstrategie. Dat vonden ook de vakgenoten van de Belgische Associatie voor Marketing. De Digitale Versnelling prijkt nu bij de beste Belgische cases in content marketing van 2017.

En dat allemaal met een beetje hulp van TBWA, het reclamebureau dat als vaste partner van Telenet Business tekent voor het succesvolle concept. Waarmee het agentschap dan weer zijn eigen content marketing verzorgt. 

Persbericht

DOCX - 192 Kb

Nicolas De Bauw

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met