Telenet en TBWA blijven zo lang mogelijk onder de 30

Ouder dan 30? Dan is deze campagne waarschijnlijk niets voor jou.

De nieuwste campagne van Telenet neemt geen blad voor de mond: een no-nonsense promo voor een no-nonsense generatie. Want een generatie die het internet meer dan ooit gebruikt, verdient toch de beste verbinding? Daarom houdt Telenet het simpel: wie jonger is dan 30 en One wordt, krijgt nu €10 korting per maand tot aan hun 30e verjaardag. Geen eenmalige promo dus, maar eentje die jarenlang meegaat. Een financieel steuntje dat deze generatie echt wel kan gebruiken.

Maar hoe bereik je een generatie die draait op adblockers? Een generatie die nog sneller een advertentie skipt dan dat ze een nieuwe online trend ontdekt? Een generatie die bullshit van ver ruikt?

Door niet meer rond de pot te draaien. Eerlijk en meteen to the point en daardoor ook fris en opvallend. Dat is wat Telenet doet met een gloednieuwe copy-based campagne die alle media omspant. Maar dan wel met een Gen Z-twist. Billboards die gelezen moeten worden als Instagram-stories. Een eenzame Facebook-post voor het geval er nog iemand onder de 30 op Facebook rondhangt. Tramwraps voor mensen die nog niet op tram 3 zitten. Een ronddraaiende abribus voor een generatie die graag scrolt. En wat er in de bodycopy staat, maakt niet uit want die leest toch niemand. Knolselder. Peniskoker.

De boodschap is overal even direct: deze promo is er voor iedereen onder de 30. Wie ouder is? Die mag nu even doorlopen. De opvallende copylijnen duiken nog tot november op in grote billboards over heel Vlaanderen, abribussen, digitale schermen, special builts, wild postering, social media,… Met daarbovenop een reeks snedige radiospots die eindigen met een absurde legal om zeker te zijn dat echt iedereen het begrepen heeft. De boodschap is duidelijk: blijf zo lang mogelijk onder de 30.

 

 

 

Radio 'Just a number'

MP3 - 784 Kb

Radio 'Muziek'

MP3 - 784 Kb

Radio 'Tikkel Tokkel'

MP3 - 784 Kb

Persbericht

DOCX - 78 Kb

Credits

DOCX - 18 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact