Telenet en TBWA blijven zo lang mogelijk onder de 30

Telenet en TBWA blijven zo lang mogelijk onder de 30

Ouder dan 30? Dan is deze campagne waarschijnlijk niets voor jou.

De nieuwste campagne van Telenet neemt geen blad voor de mond: een no-nonsense promo voor een no-nonsense generatie. Want een generatie die het internet meer dan ooit gebruikt, verdient toch de beste verbinding? Daarom houdt Telenet het simpel: wie jonger is dan 30 en One wordt, krijgt nu €10 korting per maand tot aan hun 30e verjaardag. Geen eenmalige promo dus, maar eentje die jarenlang meegaat. Een financieel steuntje dat deze generatie echt wel kan gebruiken.

Maar hoe bereik je een generatie die draait op adblockers? Een generatie die nog sneller een advertentie skipt dan dat ze een nieuwe online trend ontdekt? Een generatie die bullshit van ver ruikt?

Door niet meer rond de pot te draaien. Eerlijk en meteen to the point en daardoor ook fris en opvallend. Dat is wat Telenet doet met een gloednieuwe copy-based campagne die alle media omspant. Maar dan wel met een Gen Z-twist. Billboards die gelezen moeten worden als Instagram-stories. Een eenzame Facebook-post voor het geval er nog iemand onder de 30 op Facebook rondhangt. Tramwraps voor mensen die nog niet op tram 3 zitten. Een ronddraaiende abribus voor een generatie die graag scrolt. En wat er in de bodycopy staat, maakt niet uit want die leest toch niemand. Knolselder. Peniskoker.

De boodschap is overal even direct: deze promo is er voor iedereen onder de 30. Wie ouder is? Die mag nu even doorlopen. De opvallende copylijnen duiken nog tot november op in grote billboards over heel Vlaanderen, abribussen, digitale schermen, special builts, wild postering, social media,… Met daarbovenop een reeks snedige radiospots die eindigen met een absurde legal om zeker te zijn dat echt iedereen het begrepen heeft. De boodschap is duidelijk: blijf zo lang mogelijk onder de 30.

 

 

 

Radio 'Just a number' Just a number.mp3 - 784 KB Radio 'Muziek' Muziek.mp3 - 784 KB Radio 'Tikkel Tokkel' Tikkel Tokkel.mp3 - 784 KB
Persbericht Telenet ONE Q3 TBWA vakpers.docx - 78 KB Credits Creditlist.docx - 18 KB

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium