Telenet en TBWA democratiseren De Slimste Gemeente

Nu we de slimste mens kennen is het de beurt aan De Slimste Gemeente, de nieuwe tv-quiz op VIER. Het wordt een spannende wedstrijd waarin 81 burgemeesters strijden om de eer van hun grondgebied. Hola, wacht eens even, zijn er dan geen 325 gemeenten in Vlaanderen? En de inwoners, moeten die dan maar passief toekijken?

Zo'n kans kon Telenet niet laten liggen. Dankzij een magistrale mix van digitale tv, supersnel internet, een spelsite en mobiele applicaties biedt Telenet nu iedere burger de kans om zelf de eer van zijn dorp, gemeente of stad te verdedigen. Zo wordt via DeSlimsteGemeente.be een onlinecompetitie in het leven geroepen. Een staaltje plezier via technologie, zeg maar.

Natuurlijk gebeurt dit in nauwe samenwerking met VIER. Meer zelfs, het onlinespel is mooi geïntegreerd in de tv-quiz. Per uitzending stelt een burgemeester een jokervraag waarmee de kijkers thuis extra punten kunnen scoren. De hoofdprijs? Een Wi-Freezone op een centrale plek in de gemeente, waar iedere inwoner met een Telenet-paswoord gratis online kan. Samenscholingen verzekerd.

TBWA mobiliseert ondertussen de mondige burgers met advertenties in kranten en magazines en via bannering. Trouwens, waar woont u? Ga vlug eens kijken of uw woonplaats geen versterking kan gebruiken op deslimstegemeente.be. Meespelen kan vanaf nu 24/7. Succes.

Sylvie Dewaele

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact