TELENET EN TBWA DUIKEN OP IN SQUID GAME

Bij Telenet combineer je Netflix en Streamz aan de laagste prijs. Om die ultieme combo in de verf te zetten, ging TBWA op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: wat als iconische Vlaamse acteurs plots te zien zijn in iconische internationale series? ​

Het overkomt Rik Verheye, die oog in oog komt te staan met één van de meest iconische poppen uit de filmwereld: die van de Koreaanse hitserie Squid Game. Wat eerst op een trailer lijkt, wordt al snel een absurde situatie wanneer de Streamz-acteur tussen de deelnemers staat. Wanneer je later de stem van Maaike Cafmeyer hoort, gevolgd ​ door een beeld van de “Chantal” actrice in de iconische roze overalls van de guards, is de scène helemaal compleet.

Op social verschijnen een aantal extra video’s die de absurditeit van de twee werelden in de verf zetten. Rik die tijdens het spel te maken krijgt met een niesaanval, bijvoorbeeld. Of een wel zéér ongelegen telefoontje.

De campagne bouwt voort op die van vorig jaar, toen Rik Verheye al eens opdook in de populaire Netflix-serie Wednesday.

“Een sterk idee gaat lang mee. We zijn dan ook blij met de sequel van onze succesvolle Netflix en Streamz-campagne. En stiekem kijken we al uit naar het derde seizoen van de saga,” zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.

De campagne loopt sinds 14 oktober op TV, online en in alle Telenet-winkelpunten. In december zal de campagne een re-run krijgen om de lancering van Squid Game 2 mee te ondersteunen.

 


Persbericht.docx

DOCX - 29 Kb

Credits.docx

DOCX - 91 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met