TELENET EN TBWA DUIKEN OP IN SQUID GAME
24 oktober 2024
Bij Telenet combineer je Netflix en Streamz aan de laagste prijs. Om die ultieme combo in de verf te zetten, ging TBWA op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: wat als iconische Vlaamse acteurs plots te zien zijn in iconische internationale series?
Het overkomt Rik Verheye, die oog in oog komt te staan met één van de meest iconische poppen uit de filmwereld: die van de Koreaanse hitserie Squid Game. Wat eerst op een trailer lijkt, wordt al snel een absurde situatie wanneer de Streamz-acteur tussen de deelnemers staat. Wanneer je later de stem van Maaike Cafmeyer hoort, gevolgd door een beeld van de “Chantal” actrice in de iconische roze overalls van de guards, is de scène helemaal compleet.
Op social verschijnen een aantal extra video’s die de absurditeit van de twee werelden in de verf zetten. Rik die tijdens het spel te maken krijgt met een niesaanval, bijvoorbeeld. Of een wel zéér ongelegen telefoontje.
De campagne bouwt voort op die van vorig jaar, toen Rik Verheye al eens opdook in de populaire Netflix-serie Wednesday.
“Een sterk idee gaat lang mee. We zijn dan ook blij met de sequel van onze succesvolle Netflix en Streamz-campagne. En stiekem kijken we al uit naar het derde seizoen van de saga,” zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.
De campagne loopt sinds 14 oktober op TV, online en in alle Telenet-winkelpunten. In december zal de campagne een re-run krijgen om de lancering van Squid Game 2 mee te ondersteunen.