Telenet en TBWA gooien telecomlandschap overhoop met KING en KONG ​

Telenet kan het niet laten. Opnieuw trekken ze zich niets aan van de conventies en weer herschrijven ze de spelregels. Deze keer zetten ze de markt voor mobiele telefonie op z'n kop. Ze snoeien duchtig in de ondoorzichtige kostenstructuur en laten de hele tarievenjungle achter zich. Tot groot genoegen van de consument.

Vanaf nu wordt alles oersimpel, want Telenet pakt uit met 2 daverende tariefplannen: KING en KONG. Gebruik je je toestel veel? Kies dan voor KING. Gebruik je 't belachelijk veel? Neem dan KONG. Voor respectievelijk 15 en 50 euro krijgen Telenet-klanten een pak meer dan ze verwachten voor die prijs. Vandaar het devies: "Eindelijk. Mobiel surfen, sms'en en bellen zonder tellen."

Hoe zet je nu zoiets op de markt? Nee, niet met een eerstegraads aap. Wél door de consument duidelijk te maken wat bedoeld wordt met "veel" en "belachelijk veel". Door een dame blanche van 27 bolletjes ijs met chocoladesaus te tonen naast de Mont Blanc met chocoladesaus, bijvoorbeeld. Zoals in de krantenadvertenties. Of door iemand blij te maken met een reuzenpot choco en vervolgens een heel palet reuzenpotten te laten aanrukken, zoals in de radiospots.

In de tv-spot maakt TBWA het nog bonter. Een practical joker besproeit de buurman met een gigantisch waterpistool. Waarop die prompt een blushelikopter bestelt die z'n lading dropt op de verraste grapjas.

Maar het is niet allemààl om te lachen. De hele propositie steunt op keiharde, bloedserieuze cijfers. Pas als je de details ziet, besef je wat je krijgt. Daarom worden consumenten stelselmatig doorverwezen naar een online rekenmodule die ondubbelzinnig aantoont hoeveel voordeel KING of KONG oplevert. Dat gebeurt onder andere door een intensieve banneringcampagne en Facebook-ads. Consumenten kunnen daarnaast ook terecht in alle verdeelpunten van Telenet, die gepast werden aangekleed.

Wie er zeker niet om kan lachen is de concurrentie. Een vergelijkend onderzoek van Testaankoop wees uit dat de modale gebruiker aanzienlijk voordeel doet met een KING- of KONG-tarief, - enkele fanatieke mobiele surfers niet te na gesproken. Je mag dus gerust stellen dat de komst van KING en KONG diepe sporen zal nalaten in het telecomlandschap.

Neem voor meer info contact op met Jan Macken bij TBWA op 02/6797500

CREDITS-King--Kong.docx

DOCX - 120 Kb

PB-Telenet-KingKong---TBWA.docx

DOCX - 464 Kb

Print---KingKong.pdf

PDF - 2.6 Mb

Jan Macken

TBWAgroup

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met