Telenet en TBWA helpen je doorheen de leegte na Game of Thrones

De Post-Serie-Dip, ofwel PSD. Je hebt er vast nog nooit van gehoord, maar het is een door psychologen vastgesteld syndroom. PSD is de leegte die achterblijft als je afscheid moet nemen van je favoriete personages. Een reeks als Game of Thrones bijvoorbeeld, heeft acht jaar lang de gemoederen beroerd, en wanneer de credits van de laatste aflevering over je scherm rollen zal dat bij de meesten emotie opwekken. Tevredenheid, frustratie, vraagtekens of een zeker gevoel van “wat nu”- een gat dat uiteindelijk opgevuld zal worden door een nieuwe geliefde serie.

Dirk De Wachter, professor psychiatrie en auteur van onder meer Borderline Times, ziet het zelf regelmatig in zijn praktijk: “mensen ontwikkelen soms heel diepe banden met fictieve personages of de wereld die in een serie gecreëerd wordt. Denk aan publieksreacties op de seizoensfinale van Thuis of Familie, maar ook bijvoorbeeld het Harry Potter universum. Als zo’n serie dan finaal afgelopen is, dan kan dat iemand absoluut diep raken. Soms kan het zelfs zo zijn dat je als kijker een soort rouwproces doorloopt.”

Voor de gemiddelde mens klinkt dat misschien overdreven – rouwen om een serie of een fictioneel personage. Maar dat is volgens De Wachter net een belangrijk deel van het probleem. “de leegte of het verdriet die een mens kan ervaren na het einde van een favoriete serie werkt ook isolerend. Men wéét dat er vooral lacherige opmerkingen zullen komen wanneer men uiting zou geven aan deze gevoelens. Dit specifieke fenomeen noemen wij ‘niet-erkende rouw’. Een beetje zoals wanneer een geliefd huisdier overlijdt: dit kan voelen alsof je een familielid verliest, en toch zullen velen de diepte van je gevoelens niet begrijpen, of zelfs lacherig reageren.

Telenet en TBWA begrijpen fans die door een dergelijk rouwproces gaan, en leven mee. Daarom haakten ze in op dit gevoel dat leeft bij mensen, met een nieuwe radiospot om al deze fans een hart onder de riem steken.

De radiospot van 1 minuut wordt uitgezonden op maandag en dinsdag, aangezien veel mensen pas op maandagavond kijken, en dat op alle grote nationale zenders. In drive-time.

Radio spot

MP3 - 1.5 Mb

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 75 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met