Telenet en TBWA raken in nieuwe campagne nooit uitgepraat over Play Sports

Een nieuw voetbalseizoen, dat betekent een nieuwe uitstekende campagne ! Telenet en TBWA hebben een campagne gelanceerd voor Play Sports rond straffe secondes waarover je nooit uitgepraat raakt. Spelmomenten met felle voor- en tegenstanders, prachtige acties, veelbesproken beslissingen... Momenten waarover je kan blijven praten.

Elke uiting van de campagne gebruikt zo’n seconde als vertrekpunt. De online video’s tonen een overzicht van wat zo’n seconde allemaal kan teweegbrengen. De emotionele reacties ter plekke, op sociale media, in kranten en tv-studio’s. Want sommige seconden blijven beroeren.

Een speciale vermelding voor de radiospots. De voice-over die de seconde probeert te omschrijven, wordt constant onderbroken door iemand die er niet over kan zwijgen. Leuk, maar het wordt pas écht verrassend als de acteurs uit de volgende spot ook hun mening willen geven.

Daarnaast werden er nog bierkaartjes gemaakt. Ze bevatten een veelbesproken scene én een prangende vraag die de gemiddelde voetballiefhebber meteen in gang zet en garant staan voor uren gespreksstof, liefst met een pintje.

De campagne is gestart op 20 juli en liep tot 19 augustus.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium