Telenet en TBWA volgden met ‘The Good Flow’ de Rode Duivels op de radio

Vorige week nog speelden de Rode Duivels een fantastische wedstrijd tegen Brazilië. Samen met de merkbelofte ‘Go with the good flow’[1] was dit een uitstekende gelegenheid voor Telenet en TBWA om ad hoc het parcours van de Rode Duivels in de ether te zetten.

De dag na de wedstrijd tegen vijfvoudig wereldkampioen Brazilië werd een radiospot gelanceerd waarin de flow van een Belgische supporter werd gevolgd. De vrolijke feestkater van deze overwinning vloeide over in  een vurig verlangen naar de finale in Moskou.

Helaas volgde het verlies tegen Frankrijk wat resulteerde in verdriet en woede, maar  uiteindelijk plaats maakte voor een strijdvaardig plan: nu al afspreken met de maten om naar de finale van het EK in 2020 te gaan! Zo vergaten de supporters al snel de teleurstelling van de halve finale van dit WK. Want als de flow goed zit, gaat alles beter!

De radiospots werden uitgezonden op zaterdag 7 juli en woensdag 11 juli op Radio 1, Studio Brussel, MNM, QMusic en Joe.

 

[1] In maart 2018 lanceerde Telenet #Thegoodflow.

 

CREDITS:

Brand: Telenet

Agency: TBWA

Creative Director: Jan Macken  

Copywriter: Paul Van Oevelen 

Account: Isabel Broes

Producer: Lore Desmet (Make)

Media Agentschap: David Driesmans (PHD)

Client: Nathalie Rahbani, Inge Debremaeker

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium