Telenet en TBWA volgden met ‘The Good Flow’ de Rode Duivels op de radio

Vorige week nog speelden de Rode Duivels een fantastische wedstrijd tegen Brazilië. Samen met de merkbelofte ‘Go with the good flow’[1] was dit een uitstekende gelegenheid voor Telenet en TBWA om ad hoc het parcours van de Rode Duivels in de ether te zetten.

De dag na de wedstrijd tegen vijfvoudig wereldkampioen Brazilië werd een radiospot gelanceerd waarin de flow van een Belgische supporter werd gevolgd. De vrolijke feestkater van deze overwinning vloeide over in  een vurig verlangen naar de finale in Moskou.

Helaas volgde het verlies tegen Frankrijk wat resulteerde in verdriet en woede, maar  uiteindelijk plaats maakte voor een strijdvaardig plan: nu al afspreken met de maten om naar de finale van het EK in 2020 te gaan! Zo vergaten de supporters al snel de teleurstelling van de halve finale van dit WK. Want als de flow goed zit, gaat alles beter!

De radiospots werden uitgezonden op zaterdag 7 juli en woensdag 11 juli op Radio 1, Studio Brussel, MNM, QMusic en Joe.

 

[1] In maart 2018 lanceerde Telenet #Thegoodflow.

 

CREDITS:

Brand: Telenet

Agency: TBWA

Creative Director: Jan Macken  

Copywriter: Paul Van Oevelen 

Account: Isabel Broes

Producer: Lore Desmet (Make)

Media Agentschap: David Driesmans (PHD)

Client: Nathalie Rahbani, Inge Debremaeker

Radio spot 07/07

WAV - 6.4 Mb

Radio spot 11/07

WAV - 6.4 Mb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met