Telenet et TBWA font passer les supporters au niveau supérieur avec Play Sports

Que nous pratiquions ou non, nous vivons tous avec le sport. A chaque fois que nous voyons nos idoles sportives en action, le supporter en nous se réveille. Et c’est de nos encouragements que ces athlètes tirent la plus grande partie de leur énergie et de leur motivation. Ce lien unique entre les athlètes et leurs supporters est au cœur de la campagne de lancement de Play Sports: #samenstraffer.

Chez Play Sports, nous sommes convaincus que l’amour des supporters, leur solidarité et leur énergie sont essentiels pour que nos sportifs puissent réaliser des prestations exceptionnelles. C’est la raison pour laquelle nous faisons tout pour rapprocher sportifs et supporters. Parce que les vrais fans font le vrai sport.

Et c’est cette idée qui est au centre des trois spots télévisés, trois histoires vraies montrant le lien très fort entre sportifs et supporters. Dans un style documentaire, nous découvrons ainsi des moments inoubliables partagés par les supporters de footbal, cyclo-cross ou hockey. Chaque spot se termine par le hashtag #samenstraffer, que l’on retrouve dans l’ensemble de la campagne.

Play Sports permet aux supporters de soutenir encore mieux leurs athlètes préférés via une plateforme de supporters. Grâce à différentes activations, les encouragements des fans seront relayés de manière originale auprès des athlètes.

Pour soutenir nos sportifs ensemble, rendez-vous sur playsports.be/ samenstraffer.

Découvrez ici la campagne complète.

 

Communiqué de presse

DOCX - 156 Kb

Isabel Broes

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact