Telenet et TBWA font revenir les présentateurs TV

Durant deux semaine, les célèbres présentateurs télé Luc Appermont, Paul Codde, Alexandra Potvin et Rachel Frederix ont fait voyager la Flandre dans les années ’80 et ont présenté une série de vidéos sur YouTube.

Mais comment était-ce avant? Avec la campagne “En avant toute”, Telenet enmène depuis quelques mois la Flandre dans l’époque de l’analogie et de l’offline. Avec Villa84, par exemple, et depuis 2016 avec les présentateurs YouTube. Regarder la télévision, ça marchait comment déjà avant?

Pour le découvrir, Luc Appermont, Paul Codde, Alexandra Potvin et Rachel Frederix ont présenté durant deux semaines une série de petits films sur YouTube. Comme dans les années 80, mais via la télévision d’aujourd’hui.

Pour cette campagne, une série de vidéos YouTube existantes ont été revues. Qui recherche, par exemple, le terme Rihanna sur Youtube voit Luc Appermont annoncer badgal Riri. Un conseil: cherchez certainement les termes Funny cats, Urban Hip Hop, FC De Kampioenen ou Mister Bean.

Toute l’équipe vous souhaite un bon visionnage!

Communiqué de presse

DOCX - 120 Kb

Isabel Broes


Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact