Telenet et TBWA intarissables à propos de Play Sports

Qui dit nouvelle saison de foot,  dit nouvelle campagne brillante ! Telenet et TBWA ont lancé une campagne pour Play Sports autour de ces poignées de secondes palpitantes qui vous rendent intarissables. Des moments de jeu animés par des joueurs de talent, des belles actions, des décisions contestées... Des moments au sujet desquels vous pouvez discuter encore et encore.

Chaque prise de parole repose sur l’un de ces moments. Les vidéos online donnent un aperçu de tout ce qu’un tel moment peut apporter. Les réactions émotionnelles au stade, dans les médias sociaux, dans les journaux et sur les plateaux télé. Car certains moments restent gravés dans les mémoires.

Mention spéciale pour les trois spots radio. On y entend une voix qui tente de décrire ces secondes, mais qui est constamment interrompue par un personnage incapable de se taire. Amusant, mais cela devient vraiment surprenant quand les acteurs du spot radio suivant s’en mêlent et donnent eux aussi leur avis.

Des cartons de bière ont également été créés. Ils présentent une action très discutée et posent une question controversée qui a mis les fans de foot en ébullition et ont permis des heures de discussion autour d’une bonne bière.

La campagne s’est déroulée du 20 juillet et 19 août 2018.

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium