Telenet et TBWA lancent ONE : enfin Wifi et 4G ne font plus qu'un

Vous avez du Wi-Fi ici ? Il est lourd ce fichier ? Je dois le télécharger avec la 4G… T’es sur quel hotspot ?

Bien que nous soyons connectés partout et tout le temps, nous ne connaissons pas encore la pleine liberté digitale. Et en 2021, c'est absurde. Avec ONE, Telenet met un terme à cette situation une bonne fois pour toutes. ONE est une nouvelle étape dans le monde des télécommunications qui brise enfin le mur entre WiFi et 4G. Que vous soyez à l'intérieur ou à l'extérieur, il n’y a plus aucune différence. Vous avez une simple connexion qui vous donne enfin toute la liberté.

C'est précisément ce sentiment de liberté sans précédent que TBWA utilise pour créer le monde de ONE.

Le réalisateur Billy Pols joue à 100 % sur ce sentiment avec un film poétique dans lequel nous suivons le personnage principal dans un voyage insouciant de l'intérieur vers l'extérieur et de l'extérieur vers l'intérieur. Les saxos planants de FKJ & Masego nous emmènent littéralement vers de nouveaux sommets. Des affiches et billboards gigantesques donnent également ce sentiment dans divers hauts lieux de Flandre et de Bruxelles.

Les spots radio courts et accrocheurs nous racontent à quel point le vieux monde de la connectivité est soudainement devenu complexe. Et que, heureusement, avec ONE, vous n'avez plus à vous en soucier.

Cette campagne marque le début d'un nouveau chapitre pour Telenet.

Communiqué de presse

DOCX - 14 Kb

Radio ONE - Data.mp3

MP3 - 664 Kb

Radio ONE - Hotspot.mp3

MP3 - 684 Kb

Radio ONE - MotDePasse.mp3

MP3 - 545 Kb

Crédits

DOCX - 18 Kb

Max Fauconnier

Account Director

Ellen Van Praet

Account Manager

Jan Veulemans

Account Executive

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact