TELENET ET TBWA SUR LES CHAPEAUX DE ROUES CHEZ VOUS.

Une voiture d’enfant électrique et customisée. Avec tablette sur le tableau de bord, s’il vous plaît. Un signal wifi puissant qui vous suit partout alors que vous passez en trombe dans le salon, la chambre à coucher de la sœur, le bureau de papa et même l’entrée de garage. Non, ce n’est pas de la science-fiction, c’est l’effet des pods wifi intelligents de Telenet. Tel est du moins le script du spot qui inaugure la campagne pour le nouvel internet sans souci de Telenet.

« Nos pods wifi sont plus intelligents que les boosters que l’on trouve un peu partout. Ils "apprennent" comment vous, et les personnes qui vivent avec vous, utilisez l’internet. Ils vous assurent alors une connexion puissante à tout moment. Et vous ne vous faites pas le moindre souci. À l’instar du petit pilote roux de la voiture électrique », précise Inge Debremaeker, Creative Lead chez Telenet.

Thomas Driesen, CD de TBWA, ajoute : « Si votre enfant vous demande si la voiture est à vendre, c’est non. Mais oui, j’en veux bien une comme ça pour mon fils. »

Outre le spot, la campagne comprend de la radio, de l’OOH et du digital.


Persbericht.docx

DOCX - 13 Kb

Creditlist.docx

DOCX - 79 Kb

 

 

 

 

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact