Telenet TV en TBWA zeggen het met entertainment

Met Break-up, Make-up gaat er opnieuw een spotje on air uit een reeks tv spots van Telenet TV. En ook hier wordt er gebruik gemaakt van stukjes content om iets duidelijk te maken. Of hoe entertainment vandaag deel uitmaakt van ons dagelijks leven.

In het eerste filmpje zagen we hoe een meisje op de bus een jongen op zijn plaats zet met een bekende Woestijnvis quote. Daarna zagen we een vader de date van zijn dochter verwittigen met een stukje uit Bad Boys.

In deze spot voor de nieuwe Play – met vanaf nu ook de strafste lokale en internationale series – wordt er gebruik gemaakt van scènes uit The Sopranos en Het Eiland. Na een ruzie probeert een man het goed te maken met zijn vriendin. Hij stuurt met zijn smartphone een quote van Tony Soprano naar haar tv: ‘I love you, I’m sorry. That’s just the way it is.’

En het werkt… Zijn vriendin antwoordt met een stukje uit Het Eiland.

Vroeger zouden we een bericht gestuurd hebben naar elkaar. Of een grappige gif. Maar vandaag kunnen we ook met straffe content met elkaar communiceren. Entertainment maakt deel uit van ons dagelijks leven. Het zorgt voor een goeie flow. En dat is duidelijk te zien in deze spotjes van Telenet TV.

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Hadoum Ghassab

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact