Telenet wordt paars - en heeft daar een goede reden voor

Al meer dan 20 jaar is Telenet geel. Een geel logo, gele busjes, gele winkels, zelfs de televisie-app van Telenet heet Yelo. Maar plots wordt het merk paars. Vreemd, want paars is dé kleur van hun grootste concurrent, Proximus. Met de kleurverandering, aangekondigd met paginagrote advertenties in La DH en Het Laatste Nieuws, willen ze hun nieuwe partnership met RSCA Women in de verf zetten.

Het is best een bizar zicht, de bekende knipogende smiley van Telenet in het paars, de kleur van hun grootste concurrent. Maar dat is uiteraard ook de kleur van voetbalclub Anderlecht. En Telenet werd sinds kort main partner van de damesploeg, RSCA Women. “Zowat elk marketingboek zal je zeggen dat je nooit, maar dan ook nooit, de kleur van je logo mag veranderen, en al helemaal niet in de kleur van je grootste concurrent. Maar soms, als je echt in iets gelooft, moet je die principes eens overboord gooien. RSCA Women is niet alleen een topteam, de speelsters inspireren ook jonge meisjes in Brussel en ver daarbuiten, om hun dromen na te jagen. En daarvoor veranderen wij met plezier van kleur, zegt Maartje Berben van Telenet.” 

RSCA Women speelt vrijdag 22/01 een eerste officiële wedstrijd met Telenet op de truitjes, tegen OHL.

Naast de advertenties verschijnt het idee ook op social media, in het stadion, etc. 

Persbericht

DOCX - 13 Kb

Advertentie HLN

PDF - 1.8 Mb

Credits

DOCX - 13 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact