Touring en TBWA lanceren eerste wielerklassieker voor e-bikes

Wie altijd al gedroomd heeft om zelf de Kwaremont of Hotond op te fietsen maar toch dat tikkeltje extra kracht mist, krijgt nu een elektrisch duwtje in de rug dankzij Touring. De mobiliteitsorganisatie ontwikkelde samen met TBWA en Cycling in Flanders de e-Ronde: een uniek parcours, uitgestippeld samen met voormalig Ronde Van Vlaanderen winnaar Johan Museeuw. Vanaf 1 september kan je hier de iconische locaties van de wielerklassieker ontdekken. Wie zich inschrijft om deel te nemen, geniet tijdens het parcours van de gratis fietsbijstand van Touring voor zorgeloos fietsplezier.

“Fietsen is sinds de Corona-crisis echt enorm populair geworden bij de Belgen en dat willen we ten volle blijven aanmoedigen”, geeft Touring aan.

Om de e-Ronde extra in de kijker te zetten, organiseerden TBWA en Touring alvast een verkenningsronde met vier verschillende Museeuws. Dé Johan Museeuw, samen met drie iets minder bekende naamgenoten. Want de tijd dat enkel dé Museeuw de ronde kon rijden is dankzij de e-Ronde verleden tijd. Het resultaat daarvan goten ze in een plezante promotiefilmp.

Touring roept alle wielerliefhebbers op om deel te nemen aan deze unieke belevenis. Inschrijven voor de e-Ronde kan vanaf vandaag op campagne.touring.be/nl/eronde.

Wie zich inschrijft, ontvangt tijdens hun e-Ronde gratis fietsbijstand en maakt meteen ook kans om een elektrische fiets te winnen. De e-Ronde van Touring met gratis fietsbijstand loopt van 1 tot en met 30 september.

Touring - e-Ronde persbericht vakpers NL.pdf

PDF - 65 Kb

CREDIT LIST.docx

DOCX - 21 Kb

Anneleen Coppens

Consultant Reputation & PR, TBWA Reputation

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact