Touring et TBWA lancent la première classique du cyclisme pour vélos électriques.

Tous ceux qui ont toujours rêvé de gravir le Kwaremont ou le Hotond à vélo, mais qui manquent de force, peuvent désormais bénéficier d'un coup de pouce électrique grâce à Touring. En collaboration avec TBWA et Cycling in Flanders, Touring présent l'e-Ronde : un itinéraire unique, tracé avec l'ancien vainqueur du Ronde Van Vlaanderen, Johan Museeuw. Dès le 1er septembre, vous pouvez découvrir les lieux emblématiques de cette classique du cyclisme.

" Depuis la crise du Corona, le cyclisme est devenu très populaire auprès des Belges et nous voulions continuer à le promouvoir au maximum", déclare Touring.

Pour mettre l'e-Round sous les feux de la rampe, TBWA et Touring ont déjà organisé une tournée exploratoire avec quatre coureurs Museeuw au profil bien différents. Johan Museeuw le champion mais aussi trois homonymes un peu moins connus. Car grâce à l'e-Round, l'époque où seuls les Museeuw pouvaient faire le Tour est révolue. Le résultat a fait l'objet d'un casting dans un film promotionnel très amusant.

Touring invite tous les amateurs de vélo à participer à cette expérience unique. L'inscription à l'e-Round est possible dès aujourd'hui sur campagne.touring.be/en/eronde.

En plus, celles et ceux qui s'inscrivent bénéficieront d'une assistance vélo gratuite pendant leur e-Round et auront également une chance de gagner un vélo électrique. Le Touring e-Round avec assistance vélo gratuite se déroule du 1er au 30 septembre.

Touring - e-Ronde persbericht intern (2) (1).pdf

PDF - 51 Kb

CREDIT LIST.docx

DOCX - 21 Kb

Anneleen Coppens

Consultant Reputation & PR, TBWA Reputation

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact