Two Men and a Horsehead (TBWA) renouvelle le logo et l’identité visuelle de Telenet

Telenet s'installe de plus en plus dans le divertissement, et a donc besoin d’une nouvelle identité visuelle.

Telenet a toujours été proche des gens. Présente dans tous les foyers où il apporte chaque jour toujours plus de plaisir.

Ce plaisir, Telenet va le pousser encore plus loin. Grâce à des produits et des services encore plus performants, à une innovation constante, mais aussi grâce à une évolution de l’entreprise, de plus en plus axée vers le divertissement.

Naturellement, cette évolution demande une nouvelle identité visuelle.

Two Men and a Horsehead, l’agence de design lancée cette année au sein de TBWA Group, s’est donc chargé de remanier le logo de Telenet.

Le résultat ? Un sourire encore plus large et - littéralement - bourré de divertissement.

En outre, le mot « Telenet » n’apparaîtra plus systématiquement, tandis que le smiley – désormais symbole de Telenet - sera présent partout.

 “Pensez au Swoosh de Nike,” explique Hendrik Everaerts, Creative Director de Two Men and a Horsehead, “c’est une icône que tout le monde reconnaît et le nom de la marque n’est même plus nécessaire. Cela donne ensuite beaucoup plus de liberté dans la conception. Avec ce clin d’œil et ce sourire, on comprend tout de suite de quoi on parle: du plaisir et encore du plaisir”.

En pour ce qui est de la couleur, sachez que le jaune – déjà omniprésent - tiendra un rôle encore plus important.

Contactez-nous
Kris Govaerts
Kris Govaerts
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium