Two Men and a Horsehead (TBWA) vernieuwt logo en huisstijl van Telenet
19 september 2014
Telenet wordt meer en meer een entertainmentmerk, en dat vertaalt zich in een nieuwe huisstijl.
Telenet is altijd al een merk van de mensen geweest. Een merk dat bij iedereen thuis is en waar elke dag heel veel plezier wordt aan beleefd.
Dat plezier wil Telenet versterken. Door producten en diensten nog straffer te maken, door constant te blijven innoveren, maar ook door te evolueren naar een bedrijf dat zich volledig in de entertainmentsfeer smijt.
Deze evolutie vraagt natuurlijk om een nieuwe huisstijl.
Two Men and a Horsehead, het begin dit jaar gelanceerde designbureau van de TBWA Groep, nam daarom ook het logo van Telenet onder handen. Zo kreeg de smiley een nog bredere smile en staat het vanaf nu letterlijk bol van entertainment.
Daarnaast zal het letterwoord Telenet niet langer overal verschijnen. De smiley wordt hét symbool van Telenet en zal alom aanwezig zijn.
“Denk maar aan de Swoosh van Nike,” zegt Hendrik Everaerts, CD van Two Men and a Horsehead, “een icoon dat iedereen herkent en geen merknaam meer nodig heeft. Zo’n icoon geeft je veel meer vrijheid bij het ontwerpen. Met zijn knipoog en brede glimlach begrijpt iedereen bovendien meteen waarvoor het staat: plezier en nog eens plezier.” Wat de kleur betreft, blijft geel meer dan ooit een belangrijke rol spelen.