Two Men and a Horsehead (TBWA) vernieuwt logo en huisstijl van Telenet

Telenet wordt meer en meer een entertainmentmerk, en dat vertaalt zich in een nieuwe huisstijl.

Telenet is altijd al een merk van de mensen geweest. Een merk dat bij iedereen thuis is en waar elke dag heel veel plezier wordt aan beleefd.

Dat plezier wil Telenet versterken. Door producten en diensten nog straffer te maken, door constant te blijven innoveren, maar ook door te evolueren naar een bedrijf dat zich volledig in de entertainmentsfeer smijt.

 

Deze evolutie vraagt natuurlijk om een nieuwe huisstijl.

Two Men and a Horsehead, het begin dit jaar gelanceerde designbureau van de TBWA Groep, nam daarom ook het logo van Telenet onder handen. Zo kreeg de smiley een nog bredere smile en staat het vanaf nu letterlijk bol van entertainment.

Daarnaast zal het letterwoord Telenet niet langer overal verschijnen. De smiley wordt hét symbool van Telenet en zal alom aanwezig zijn.  

“Denk maar aan de Swoosh van Nike,” zegt Hendrik Everaerts, CD van Two Men and a Horsehead, “een icoon dat iedereen herkent en geen merknaam meer nodig heeft. Zo’n icoon geeft je veel meer vrijheid bij het ontwerpen. Met zijn knipoog en brede glimlach begrijpt iedereen bovendien meteen waarvoor het staat: plezier en nog eens plezier.” Wat de kleur betreft, blijft geel meer dan ooit een belangrijke rol spelen.

Persbericht-new-logo.docx

DOCX - 117 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact