Vlaanderen ontdekt hamsterhuren dankzij Gilen & TBWA

Je zal vandaag als jong koppel maar een huisje willen kopen. Wie geen 20% van de prijs kan ophoesten, kan het vergeten bij de banken. 80% van alle huurders kan zich geen eigen huis permitteren. De baksteen blijft dus bij velen op de maag liggen.

Daarom besloot Gilen Woonprojecten uit Sint-Truiden een tegenzet te doen. Ze bedachten een formule waarbij huurgeld wordt omgezet in kapitaal voor de aankoop van een woning. Met 5 jaar terugwerkende kracht zelfs. Dus zonder verplichting.

Straf. Maar hoe zet je zoiets in de markt? Hoe zorg je dat het grote potentieel ervan naar waarde wordt geschat? Hoe ben je zeker dat je boodschap de juiste mensen bereikt?

Daarom klopte Gilen aan bij het Brusselse reclamebureau TBWA. Geef die unieke formule een unieke naam, was de aanbeveling. En zo werd ‘hamsterhuren’ geboren: je hamstert je huur om je huis te kopen. Het bureau ontwikkelde ook een kort instructief filmpje dat het concept helder uitlegt. Zonder hamsters.

Daarnaast schakelde Gilen de pr-afdeling van TBWA in (TBWA\Pride). Die zagen meteen in dat het maatschappelijke aspect de ideale hefboom was voor een impactvolle pr-campagne. De pers pikte er dan ook gretig op in, en in zowat alle nieuwsmedia gonsde plots massaal het woord ‘hamsterhuren’. 

Mission accomplished. Straks weer een woord bij in de Van Dale. Maar ga vooral zelfs eens kijken naar het instructief filmpje op www.hamsterhuren.be. En voor wie een eigen nestje zoekt: het is heerlijk wonen in het oosten van het land.

Persbericht

DOCX - 121 Kb

Geert Potargent

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met