Vlaanderen ontdekt hamsterhuren dankzij Gilen & TBWA

Je zal vandaag als jong koppel maar een huisje willen kopen. Wie geen 20% van de prijs kan ophoesten, kan het vergeten bij de banken. 80% van alle huurders kan zich geen eigen huis permitteren. De baksteen blijft dus bij velen op de maag liggen.

Daarom besloot Gilen Woonprojecten uit Sint-Truiden een tegenzet te doen. Ze bedachten een formule waarbij huurgeld wordt omgezet in kapitaal voor de aankoop van een woning. Met 5 jaar terugwerkende kracht zelfs. Dus zonder verplichting.

Straf. Maar hoe zet je zoiets in de markt? Hoe zorg je dat het grote potentieel ervan naar waarde wordt geschat? Hoe ben je zeker dat je boodschap de juiste mensen bereikt?

Daarom klopte Gilen aan bij het Brusselse reclamebureau TBWA. Geef die unieke formule een unieke naam, was de aanbeveling. En zo werd ‘hamsterhuren’ geboren: je hamstert je huur om je huis te kopen. Het bureau ontwikkelde ook een kort instructief filmpje dat het concept helder uitlegt. Zonder hamsters.

Daarnaast schakelde Gilen de pr-afdeling van TBWA in (TBWA\Pride). Die zagen meteen in dat het maatschappelijke aspect de ideale hefboom was voor een impactvolle pr-campagne. De pers pikte er dan ook gretig op in, en in zowat alle nieuwsmedia gonsde plots massaal het woord ‘hamsterhuren’. 

Mission accomplished. Straks weer een woord bij in de Van Dale. Maar ga vooral zelfs eens kijken naar het instructief filmpje op www.hamsterhuren.be. En voor wie een eigen nestje zoekt: het is heerlijk wonen in het oosten van het land.

Contacteer ons
Geert Potargent TBWA
Geert Potargent TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels