VLK en TBWA steken hun tong uit tegen kanker

Om de twee jaar slaan de Vlaamse Liga tegen Kanker, samen met Eén, de andere VRT-netten en KBC de handen in elkaar om de strijd tegen kanker onder de aandacht te brengen. Dit jaar staat kanker bij kinderen en meer bepaald de late gevolgen van de ziekte bij die patiëntjes centraal. Om Vlaanderen massaal te mobiliseren in de strijd tegen kanker, creëerde TBWA een tv-spot, radiospotjes en een website die iedereen aanspoort om net zoals een kind dat boos is, z’n tong eens ferm uit te steken tegen deze vreselijke ziekte. Op de website kan je een foto opladen waar je je tong uitsteekt en waar je bovendien kan doneren. 

Voor de opnames van de tv-spot konden we rekenen op de inzet van heel wat mensen, vooral van Steffie, een moedig kankerpatiëntje van 7 jaar. De pakkende beelden werden geregisseerd door Guy Goosens bij Dr. Film.

De campagne loopt nog tot 16 maart en zal die dag z’n hoogtepunt bereiken via een grote liveshow op Eén, gepresenteerd door Saartje Vandendriessche en Goedele Wachters. Ook bekende Vlamingen Frank Deboosere, Ketnet wrapper Leonard en tal van anderen zetten hun schouders (en hun tong) onder het project.

URL: www.komoptegenkanker.be

 

Credits :

Client : Marina Van den Nouweland, Marc Michils (Vlaamse Liga tegen Kanker)

Creatives : Tom Cole, Hanne Deheegher

Creative Direction : Jan Macken, Gert Pauwels

Accounts : Valerie Vleminckx, Sarah Lanckman

TV production : Dr. Film & SAKE

Campagne on air: 22 februari tem 16 maart 2013

Media: TV, Radio, Web, Sociale media

Contacteer ons
Bart Lombaerts Vlaamse Liga tegen Kanker
Valerie Vleminckx TBWA
Bart Lombaerts Vlaamse Liga tegen Kanker
Valerie Vleminckx TBWA
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels