VLK en TBWA steken hun tong uit tegen kanker

Om de twee jaar slaan de Vlaamse Liga tegen Kanker, samen met Eén, de andere VRT-netten en KBC de handen in elkaar om de strijd tegen kanker onder de aandacht te brengen. Dit jaar staat kanker bij kinderen en meer bepaald de late gevolgen van de ziekte bij die patiëntjes centraal. Om Vlaanderen massaal te mobiliseren in de strijd tegen kanker, creëerde TBWA een tv-spot, radiospotjes en een website die iedereen aanspoort om net zoals een kind dat boos is, z’n tong eens ferm uit te steken tegen deze vreselijke ziekte. Op de website kan je een foto opladen waar je je tong uitsteekt en waar je bovendien kan doneren. 

Voor de opnames van de tv-spot konden we rekenen op de inzet van heel wat mensen, vooral van Steffie, een moedig kankerpatiëntje van 7 jaar. De pakkende beelden werden geregisseerd door Guy Goosens bij Dr. Film.

De campagne loopt nog tot 16 maart en zal die dag z’n hoogtepunt bereiken via een grote liveshow op Eén, gepresenteerd door Saartje Vandendriessche en Goedele Wachters. Ook bekende Vlamingen Frank Deboosere, Ketnet wrapper Leonard en tal van anderen zetten hun schouders (en hun tong) onder het project.

URL: www.komoptegenkanker.be

 

Credits :

Client : Marina Van den Nouweland, Marc Michils (Vlaamse Liga tegen Kanker)

Creatives : Tom Cole, Hanne Deheegher

Creative Direction : Jan Macken, Gert Pauwels

Accounts : Valerie Vleminckx, Sarah Lanckman

TV production : Dr. Film & SAKE

Campagne on air: 22 februari tem 16 maart 2013

Media: TV, Radio, Web, Sociale media

KOTK-persbericht.docx

DOCX - 139 Kb

Bart Lombaerts

Vlaamse Liga tegen Kanker

Valerie Vleminckx

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact